Ułatwienia dostępu

The World of Consumers grywalizacja konsumencka

The World of Consumers – grywalizacja konsumencka to ogólnopolski projekt edukacyjny Fundacji LexCultura. W piątek 21 listopada w naszej szkole odbyły się warsztaty dla uczniów klas 7–8. Projekt wykorzystuje metodę grywalizacji, łącząc naukę z emocjonującą rozgrywką i współpracą w grupie, a jego celem jest kształtowanie świadomej, krytycznej i odpowiedzialnej postawy konsumenckiej młodzieży. Zajęcia prowadzone przez prawnika opierały się na rozgrywce gry planszowej „The World of Consumers”, podczas której uczniowie wcielili się w różne postacie i rozwiązywali realistyczne wyzwania konsumenckie. Zajęcia miały charakter interaktywny – uczniowie pracowali w grupach, podejmując decyzje, dyskutując, uczą się przez działanie
i zabawę. Uczniowie uczyli się, jak bezpiecznie robić zakupy w sieci, rozpoznawać fałszywe oferty, scam czy techniki manipulacyjne stosowane przez sprzedawców. Poruszane były także tematy reklamy w mediach społecznościowych oraz influencer marketingu. Duży nacisk położony jest również na odpowiedzialne
i zrównoważone zakupy. A wszystko to w atrakcyjnej formie gry planszowej.