GÓRCZYŃSKA LIGA JĘZYKOWA
Wraz z początkiem października w nauczanych przez Pana Bartosza Budnego klasach 4-7 oraz dla chętnych uczniów z pozostałych klas rusza Górczyńska Liga Językowa skierowana do uczniów chcących poszerzyć swoją wiedzę o języku angielskim oraz o elementach kultury krajów angielskiego obszaru językowego.
Każdorazowo interesować nas będą treści wynikające z szeroko pojętego programu nauczania, pojawiające się w szkole od poniedziałku do piątku.
Punktem wyjścia do konkretnych zadań będą szczegółowe treści, z jakimi nauczyciel będzie zaznajamiać swoich uczniów w procesie dydaktycznym:
- Słówka i zwroty; powiedzenia i przysłowia
- Treści gramatyczne
- Znane, lubiane, ale też i kontrowersyjne osoby publiczne
- Znane i mniej znane treści historyczne, kulturowe, geograficzne, sportowe
Za każde zadanie wykonane wg założeń uczniowie otrzymywać będą punkty oraz nagrodę w postaci ocen cząstkowych.
CELE GLJ:
- Zaznajomienie uczniów z nieoczywistymi treściami językowymi, historycznymi.
- Zachęcenie ich do swobodnego zanurzenia się w kulturę anglosaską.
- Ośmielenie uczniów do coraz swobodniejszego nawiązywania kontaktu w języku obcym.
- Zwiększenie w nich poczucia odpowiedzialności za opanowanie proponowanych przez szkołę treści
Uczeń:
– poznaje szeroki zakres informacji dotyczących krajów anglosaskich,
– poznaje zasady etosu czystej gry (fair-play),
– dowiaduje się, jaki wpływ na obecny kształt świata zachodniego miało zasiedlenie i utworzenie Stanów Zjednoczonych Ameryki,
– bierze udział w quizach, zabawach, grach o charakterze historycznym, komunikacyjnym,
– rysuje komiks,
– tworzy grę planszową o charakterze słownikowo-gramatycznym
– tworzy wystawę komiksów,
– ogląda wybrane przez nauczyciela fragmenty filmu – ekranizację powieści historycznej.
NaCoBeZU:
- Pomysłowość oraz inwencja twórcza uczestników
- Zgodność z tematem zadania i wyznaczonymi przez nauczycieli wytycznymi i sugestiami
- Terminowość oddania prac
UWAGA:
Wzorem lat poprzednich praca z uczniami odbywa się w ramach lekcji oraz w formie zadań domowych (dla chętnych).
Aby bardziej spopularyzować GLJ i rozpowszechnić poruszane w jej ramach treści będę przygotowywał wystawkę najciekawszych prac.
mgr Bartosz Budny
pomysłodawca Górczyńskiej Ligi Językowej