Świetlica szkolna – propozycje zabaw zdalnych – maj

Zadania  dla dzieci  klas 3a, 3b, 2a  –  świetlica w budynku A

 

UWAGA!!! Czerwcowych zadań nie będziemy kolekcjonować w teczce. Być może z niektórymi z Was spotkamy się w świetlicy, a z innymi dopiero w kolejnym roku.

Grupa starsza świetlicowa w budynku A
Cześć kochani!
Mamy już czerwiec a wraz z nim dużo słońca.
Większość z Was na pewno lubi lody, dlatego przygotowałam dla Was propozycję z zadaniem na dzisiejsze popołudnie.
Wykonajcie lody własnej roboty!
Przepis na owocowe lody jogurtowe: (8 sztuk)
Składniki: 2 szklanki jogurtu naturalnego, 2 szklanki ulubionych owoców, 2 łyżeczki miodu.
Wykonanie:
1. Wszystkie składniki zmiksuj przy użyciu blendera do uzyskania gładkiej masy. (Tutaj poproś o pomoc osobę dorosłą).
2. Masę rozdziel do pojemników/foremek na lody. Włóż do zamrażalnika na kilka godzin.
Gotowe!
Smacznego popołudnia Wam życzę!
Pozdrawiam
p. Kinga

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dziś zapraszam do lektury artykułu „Jak powstaje tęcza?”  i przeprowadzenia małego eksperymentu.

Jak powstaje tęcza?

Z niecierpliwością wypatrujemy jej na niebie po każdym letnim deszczu, bo przecież na jej końcu czeka garnek pełen złota. Tęcza to jeden z tych znaków natury, który daje dzieciom i dorosłym wiele radości. Jak powstaje? Dlaczego tak rzadko można ją zobaczyć i pojawia się zaledwie na kilka minut? 

 

Tęcza to…

Zjawisko optyczne i meteorologiczne, widoczne na niebie w postaci wielobarwnego łuku. Powstaje w wyniku rozszczepienia światła słonecznego, które dostając się do atmosfery napotyka na swojej drodze kroplę wody i przez nią przechodzi. Efektem tego zjawiska jest rozkład światła białego na wielobarwne widmo. Każdej barwie odpowiada inna długość fali. Oświetlone krople rozszczepiają i odbijają światło w ten sam sposób, jednak do oka ludzkiego dociera z danej kropli tylko światło rozproszone w jego kierunku, pod odpowiednim kątem – dlatego widzimy różne kolory.

Skąd się biorą kolory?

Pierwszą próbę racjonalnego wyjaśnienia zjawiska powstawania tęczy przeprowadził prawdopodobnie Arystoteles, pisząc, że tęcza jest niezwykłym rodzajem odbicia światła słonecznego od chmur. Przez wieki badacze zgłębiali tajemnice tego zjawiska, ale dopiero na początku XVIII wieku Izaak Newton oznajmił, że białe światło jest mieszaniną światła o różnych barwach, a jego współczynnik załamania w wodzie jest różny dla światła o różnej barwie. I tak: światło czerwone przechodząc z powietrza do wody załamuje się w mniejszym stopniu niż niebieskie i wychodzi z wody pod innym kątem. Rozmiary kątowe łuku są różne dla każdego koloru. Tęcza jest zatem wizualnym rezultatem złożenia ciągu łuków o odmiennnych rozmiarach i kolorach. Oto odpowiednia kolejność barw pojawiających się na niebie: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, granatowy i fioletowy.

Tęcza powstanie, jeśli:

  • Słońce jest za obserwatorem i nie wyżej niż 42 stopnie nad horyzontem– załamany i odbity promień światła wychodzi z kropli pod maksymalnym kątem 42 stopni, a więc tęcza jest okręgiem o szerokości kątowej 42 stopni. Środek tego okręgu nazywany punktem antysolarnym – znajduje się dokładnie naprzeciwko Słońca. Ponieważ obserwator stojący na powierzchni Ziemi ma Słońce za sobą, na pewnej wysokości, to punkt antysolarny będzie zawsze znajdował się pod horyzontem. Właśnie dlatego nie możemy zobaczyć całej tęczy w postaci okręgu, lecz tylko jej łuk. Tęczę w całej okazałości można zobaczyć z samolotu lecącego nad chmurami.
  • Pada deszcz.
  • Kropelki wody unoszą się w powietrzu (to dlatego widzimy tęczę tuż po deszczu!).
  • Niebo jest wystarczająco jasne i chmury jej nie przysłaniają.

Dlaczego czasem są dwie tęcze?

Czasami możemy dostrzec drugi, nieco większy łuk tęczy, pojawiający się nad pierwszym. Jest to efekt dwukrotnego odbicia światła wewnątrz kropli wody. Odbite światło wychodzi z kropli pod kątem 51 stopni i właśnie taką szerokość kątową posiada wtórny łuk tęczy. Natężenie barw w łuku wtórnym zawsze będzie mniejsze niż w pierwotnym łuku tęczy. Dzieje się tak dlatego, że część światła zostaje rozproszona podczas drugiego odbicia wewnątrz kropli wody.

Domowy eksperyment

  1. Szklankę wody wypełnij w około ¾ wysokości wodą.
  2. Do szklanki włóż małe lusterko, umieszczając je tak, aby było pochylone. Z jednej strony powinno opierać się o dno szklanki, a z drugiej o ściankę.
  3. Manipuluj szklanką tak, by promienie słońca padały wprost na powierzchnię lustra. Możesz też skierować na nią strumień światła z latarki. Powstającą tęczę zaobserwujesz na suficie!
  4. Zapraszam do narysowania tęczy.

Dobrej zabawy! p. Jola

 

Świetlica – grupa starsza

To już ostatni w tym roku tydzień z zadaniami świetlicowymi. Proponuję, żeby on był kolorowy. Dlatego dziś zapraszam Was do kolorowanek online.                                                                                                            Życzę kolorowej zabawy! p. Jola

Źródło: wielka księga kolorowanek online

 

https://www.kolorowankionline.net/

 

Dziś zapraszam do rozwiązania rebusów. Na początek rebusy na rozgrzewkę, a potem coś podobnego do sudoku, które już rozwiązywaliście. Życzę dobrej zabawy!!!

p.Jola

Cześć kochani!

Co powiecie na mały trening kreatywności? 🙂

Do wykonania zadania potrzebujecie:

-kartkę papieru

-coś do rysowania.

Miłej zabawy!

Pozdrawiam

p.Kinga

15 dniowy trening kreatywności

 

 

 

 

Witajcie dzieci !

Jest czerwiec, ładna pogoda. Oto propozycja gry w piłkę pt. :”Kolanko”

Spróbujecie?

Miłej zabawy!:))

Okazuje się, że nie trzeba mieć drużyny ani profesjonalnego boiska, by bawić się piłką!

 Kolanko

Zabawa znana współczesnym rodzicom z dzieciństwa, możliwa nawet w domu. Ćwiczy u dzieci refleks, umiejętność chwytania piłki i rzutów (drogocenne wazony proponujemy na ten czas ewakuować z pokoju). Zasady są proste i polegają na rzucania do siebie piłki. W chwili gdy komuś nie uda się złapać, klęka na kolano, przy drugim upuszczeniu piłki – na drugie, potem opiera łokieć na podłodze itp. Zabawę można dowolnie modyfikować (np. zamiast opierania łokciem może być siad skrzyżny) i dostosowywać trudnością do umiejętności dzieci. Każde złapanie piłki cofa jedno utrudnienie (czyli łapiąc piłkę, wstajemy z kolanka). A po zabawie puchar… lodów lub sałatki owocowej dla zwycięzcy!

p.Ania


 
 

 

 

Dziś zabawa dla wszystkich, którzy lubią eksperymentować. Zapraszam Was do zrobienia balonika. Co jest potrzebne:

  • 4 łyżki klej
  • u
  • 4 łyżki żelu do prania
  • trochę pianki do golenia (nie musi być)
  • słomka plastikowa, talerz

Jak zrobić balonik – pokaże Wam krótki film. Uwaga!!! Jeśli ktoś jest uczulony, na któryś ze składników, niech nie dotyka „masy balonowej”

Życzę Wam dobrej zabawy!!! p. Jola


 

 

 

Z okazji Dnia Dziecka studio Art Bonsai przygotowało dla Was małą niespodziankę.
1 czerwca o godzinie 11:00 zagrają koncert online na żywo:
Dzień Dziecka u Nietoperzy czyli historia animacji filmowej z muzyką w tle.

Koncert można będzie obejrzeć na kanale Youtube:
do 10 czerwca 2020r.

Poniżej  link do koncertu.
Wszystkim dzieciom życzymy uśmiechu,

 radości i szybkiego powrotu do możliwości swobodnej zabawy !

https://www.youtube.com/watch?v=butin1OWny4&feature=youtu.be

 


 

Zadanie nr  38  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Witajcie!

     Dziś nasze ostatnie majowe spotkanie, obiecałam Wam sudoku w majowe poniedziałki, ale niestety nie było to możliwe w każdy poniedziałek. Dlatego, choć dziś nie jest poniedziałek zapraszam Was do rozwiązania sudoku.  Życzę dobrej zabawy! p. Jola
https://sudoku.com/

 Zadanie nr  37  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Cześć kochani!

Przygotowałam dla was zabawę pt. „Rzuć i narysuj Stworka”.

Aby wziąć w niej udział potrzebne są: kartka papieru, coś do rysowania i kości do gry.

Postępujemy według instrukcji na poniższym obrazku.

Miłej zabawy!

p.Kinga

 

 

Zadanie nr  36  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Dziś proponuję Wam kilka zagadek do rozwiązania. Zagadki i odpowiedzi są zawarte w filmie. Możecie je rozwiązać z całą rodzinką lub sami. Do teczki z zadaniami, przy numerze dzisiejszego zadania dokończcie zdanie: Najbardziej podobała mi się zagadka o………..!

Powodzenia! p. Jola

 


 

 

Zadanie nr  35  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Przepis na kulki czekoladowe

Niesamowicie pyszne kulki – nikt im się nie oprze. Idealny pomysł na słodkie co nieco do zrobienia wraz z mamą lub tatą. Zobacz jak łatwo je zrobić. Do teczki włóż kartkę z numerem zadania i napisz ile kulek zrobiłeś.

Będziesz potrzebować:

– 10 dag drobno posiekanych orzechów (różnych)

– 4 dag cukru pudru

– 3 łyżki kakao

– 13 dag gorzkiej czekolady

– 3 dag masła 

Wykonanie:

  1. Czekoladę i masło rozpuszczamy na parze lub w garnuszku umieszczonym w innym – z gorącą wodą.
  2. Orzechy przyrumieniamy na patelni.
  3. Łączymy masę czekoladową z orzechami i cukrem.
  4. Gdy trochę ostygnie, formujemy z niej kulki i obtaczamy w kakao.

Kulki powinny być małe – takie na jeden – dwa kęsy.

Źródło: miastodzieci.pl                                                                                       Smacznego! p. Jola

Zadanie nr  34  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Mama wspiera, mama uczy, mama wychowuje. Doceńmy Jej trud i złóżmy życzenia.

Może pomoże nam w tym poniższa piosenka?

Czy to piesek czy kaczuszka?
Czy to kotek czy papużka?
Nim dorosną to są najpierw bardzo mali.
Nie potrafią nic zrobić, nie wiedzą jak chodzić,
więc się uczą wszystkiego od mamy.

ref. Mama jak dobra wróżka,
dobra wróżka z kopciuszka,
zawsze swemu maleństwu pomoże.
Zawsze dziecko wysłucha,
coś mu szepnie do ucha,
mama zawsze jest w dobrym humorze.

Zadanie nr  33  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Cześć kochani, jak tam wasze dzisiejsze samopoczucie?

Może macie ochotę na małe karaoke?

Do zabawy możecie zaprosić swoich bliskich i razem spędzić super popołudnie!

Piosenka, którą dla Was przygotowałam pochodzi z bajki pt. „Zwierzogród”.

Myślę, że większość z Was ją widziała, ( jeśli nie to zachęcam do obejrzenia :D)

Na kartce obok numeru zadania napiszcie z kim zaśpiewaliście piosenkę.

Link do piosenki znajduje się poniżej. 

Pozdrawiam Was bardzo serdecznie!

Miłej zabawy!

p.Kinga


 

 

Zadanie nr  32  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Obok bohaterów bajki Rycerz Mike są ich cienie. Czy potrafisz połączyć ich w pary?

Do każdej postaci pasuje tylko jeden cień!  Jest to trening spostrzegawczości i pamięci !

Miłej zabawyJ

p.Ania

Rycerz Mike – znajdź cień do pary

 

Zadanie nr  31  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Już za tydzień będzie Dzień Matki. Dziś zapraszam każdego, żeby porozmawiał ze swoją mamą o jej marzeniach. Co chciałaby mieć? Gdzie pojechać? Co chciałaby dostać? Dodajcie do tego własne pytania.

Gdy uzyskacie wiedzę o marzeniach mamy – narysujcie te marzenia najładniej jak umiecie. Wykonany przez Was rysunek podarujcie mamie w dniu jej święta. Do teczki włóżcie  na kartkę  z numerem dzisiejszego zadania i  napiszcie cyfrą ile marzeń miała wasza Mama.

                                                           Miłej rozmowy z Mamą! p. Jola

 

 

Zadanie nr  30  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Dziś przypada setna rocznica urodzin jednego z największych współczesnych Polaków. Jest nim urodzony w Wadowicach, na południu Polski, Karol Wojtyła. Został wybrany papieżem, dziś jest jednym z świętych kościoła.

Wiele rzeczy robił w swoim życiu. Lubił sport piłkę nożną, kajaki, narty. Lubił teatr. Kochał ludzi.

Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu, gdy Jan Paweł II spotkał się z dziećmi. Po obejrzeniu filmu napisz na kartce z numerem dzisiejszego zadania pytania do Jana Pawła II i włóż je do teczki. Jeśli ktoś chce może też napisać list do Jana Pawła II i włożyć go do teczki.                                                                                                                                                                       p. Jola

 

 

Zadanie nr  29  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Zapraszam do zrobienia razem z mamą lub tatą domowego SPA. Proponuję zrobić żelki, galaretki do mycia i do kąpiel.

Robienie żelków do kąpieli to fantastyczna zabawa! I jest to bardzo proste.

 

 

 

 

 

 

Co potrzebujesz, żeby zrobić takie galaretki do kąpieli:

– 150 ml żelu pod prysznic lub płynu do kąpieli – najlepiej białego, bo wtedy można barwić go na różne kolory barwnikami spożywczymi.
– 100 ml gorącej wody
–  silikonowe foremki do pralinek lub lodu
– paczuszka żelatyny spożywczej lub agar agar
– łyżka soli
– barwniki spożywcze
– brokat w różnych kolorach (opcjonalnie)

 

Jak zrobić żelki pod prysznic:

Do bardzo gorącej wody (nie musi być wrząca, wystarczy bardzo gorąca) dodajemy torebkę żelatyny (lub agaru) oraz  sól i mieszamy aż do całkowitego rozpuszczenia. Teraz dodajemy żel pod prysznic i znowu mieszamy. Gdy masa jest gotowa można rozlewać ją na mniejsze porcje i do każdej z nich dodawać innego koloru barwnik spożywczy.

Do silikonowych foremek do lodów lub pralinek nasypujemy odrobinkę brokatu i zalewamy kolorową masą. Gdy cała foremka jest już wypełniona wstawiamy ją na mniej więcej 2 godziny do lodówki.

Potem delikatnie wyciągamy z foremek gotowe żelki.

 

Jeżeli zapakujemy żelki do ładnego słoiczka to mogą stać się fantastycznym prezentem np. dla mamy na Dzień Matki. Jeden taki żelek wystarcza na umycie całego ciała, a dodatkowo – co za przyjemność!

 

Życzę wesołej kąpieli! p. Jola

 Źródło: czasdzieci.pl

 

 

 

Zadanie nr  28  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Cześć kochani!

Co powiecie na małą zabawę w odrysowywanie cieni?

Do wykonania tego zadania potrzebujesz:

-ulubioną zabawkę,

-kartkę papieru,

-coś do rysowania (może być kredka bądź ołówek),

-duuużo słońca 😀 (miejmy nadzieję, że słoneczko do nas zawita na dniach).

Do zabawy możecie zaangażować Waszych bliskich i razem spędzić kreatywnie czas na świeżym powietrzu przy promieniach słońca!

Pozdrawiam Was!

p. Kinga

Żródło: https://mojedziecikreatywnie.pl/?s=odrysowywanie+cieni

 

 

Zadanie nr  27  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Ptasi domek na papierze

Pomysłowa i miła dla oka wiosenna ozdoba do powieszenia w domu. Zajmie dzieci na chwilę i na pewno stanie się ich powodem do dumy

Do zrobienia ptasiego domku z rolek po papierze będziecie potrzebować:

– rolek po papierze toaletowym,

– kolorowych papierów,

– kleju, dwustronnej taśmy klejącej, nożyczek, ostrego noża/żyletki,

– sznurka lub tasiemki,

– kawałka cienkiego drucika,

– kilku koralików.

Jak zrobić ptasi domek z rolki po papierze?

  1. Tradycyjnie rozpoczynamy od oklejenia rolki kolorowym papierem.
  2. Teraz do akcji musi wkroczyć osoba dorosła, gdyż trzeba będzie ostrym narzędziem wyciąć okienko i półkę dla ptaszka.
  3. Półkę od wewnętrznej części też wyklejamy kolorowym papierem. Można pokusić się też o doklejenie go wewnątrz rolki na wysokości półki tak, aby za plecami ptaszka było kolorowo.
  4. Z papieru o innym kolorze wycinamy kółko o średnicy około 8-10 cm. Jeśli chcecie jakoś ozdobić dach domku, zróbcie to właśnie teraz naklejając na przykład kolorowe papierowe kółeczka.
  5. Nacinamy promień (do połowy kółka) i zawijamy w kształt stożka – po jego sklejeniu powstanie dach.
  6. Zanim przejdziemy do mocowania dachu, należy przebić brzegi rolki i umocować na jej górnej części drucik. Chodzi o to, że na rozciągniętym między brzegami rolki druciku zawiążemy sznurek, dzięki któremu będziemy mogli konstrukcję zawiesić.
  7. Do drucika przywiązujemy sznurek, a na szczycie dachu robimy dziurkę tak, aby można było ten sznurek przewlec.
  8. Obklejamy brzegi rolki taśmą dwustronną i mocujemy na niej dach.
  9. Nawlekamy koraliki, wsadzamy ptaszka/kurczaczka (nie spadnie dzięki taśmie klejącej).
  10. Wieszamy! Miłej zabawy! p. Ania

Źródło: https://miastodzieci.pl/zabawy/ptasi-domek-z-rolek-po-papierze/

 

 

Zadanie nr  26  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Hasłem dzisiejszego zadania są słowa: „Jedz owoce i warzywa – to na zdrowie dobrze wpływa”. Zastanów się sobie jakie są Twoje ulubione owoce i warzywa.

Na kartce do teczki z zadaniami narysuj 5 ulubionych owoców i 5 ulubionych warzyw. Jeśli nie lubisz rysować to wypisz według alfabetu po 5 nazw ulubionych owoców i warzyw. Na kartce możecie przepisać dzisiejsze hasło. Zapraszam Was wszystkich do realizowania tego hasła codziennie.

                                      Smacznego! p. Jola

 

 

Zadanie nr  25  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

 

Zadanie nr  24  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Pozdrawia p.Jola

 

 

 

Zadanie nr  23  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Cześć kochani! 

Może macie ochotę na coś szalonego? 🙂

Zapraszam was do wykonania magicznej sztuczki ze znikającą monetą.

Potrzebna jest: moneta (może być ich więcej, np 2-3), szklanka, naczynie z wodą, talerzyk.

Wykonanie:

  1. Monety układamy na talerzyku. 
  2. Na monety kładziemy szklankę.
  3. Do szklanki nalewamy wodę.

4.Koniec. 😀

Pozdrawiam!

p.Kinga

 

 

 

Zadanie nr  22  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Zadanie nr  21  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Dziś zapraszam Was do posłuchania i obejrzenia bajki napisanej przez wielkiego rosyjskiego pisarza Aleksandra Puszkina. W  podanym linku znajdziecie dwie wersje bajki pt. „O rybaku i złotej rybce” – wybierzcie jedną z nich.

Każda bajka czegoś uczy – ta mówi nam jak być szczęśliwym. Zapraszam po zapoznaniu się z treścią bajki narysować zadanie i schować do teczki. Można to zrobić na dwa sposoby:

  1. Narysować swoje wielkie marzenie.
  2. Narysować ilustrację do bajki.

Pozdrawiam p. Jola

 

Aleksander Puszkin

 

 

Zadanie nr  20  dla dzieci ze świetlicy w budynku A:

Grupa młodsza  świetlicowa  w budynku A  – klasy  (1a,1b, 2b)

Dzień dobry.

  Miło mi, znowu u was gościć. Powoli zbliżamy się do końca roku szkolnego.

  Ja chodzę już do pracy, dlatego jest to jedno z ostatnich naszych spotkań.

  Mam nadzieję, że od września wszyscy wrócicie do szkoły.
  A dziś przygotowałam dla was „małe co nieco”.

 

  Rozsypanka – w kinie i teatrze. Proszę ułożyć poprawnie zdania, a dowiecie

  się jak należy zachować się w kinie:

    dowolny.   jest   Ubiór   w kinie

 

    słodycze   i napoje.    Na salę     możemy    wnosić    kinową

 

    Nie   spóźniać.   należy    się

 

    należy    przodem.    Do rzędu    wchodzić    do    siedzących

 

    W kinie      śmiecić    i szeleścić    nie     papierkami.     wolno

 

    komentować    Nie   na głos    wolno     filmu.

 

    Nie    przed    końcem     należy    wychodzić    filmu.

 

    Zagadki bajkowe:

 

    Jaki to kotek w krainie bajek, co chodzi w butach i kurzy fajkę?
    Kapelusz z piórem nosi na głowie. Co to za kotek? Kto mi powie?

 

    Chłopiec z bajki znany, z drewna wystrugany.

    Kiedy kłamał w głos, strasznie rósł mu nos.

 

    Każda królewna, a tym bardziej ona, uważać powinna na wrzeciona.

 

    Dwa łasuchy, tym się szczycą, że wygrały z czarownicą.

 

     Gdy potarł lampę zakurzoną, od razu miał rzecz wymarzoną.

 

     Dziękuję za zainteresowanie, do widzenia – pani Wiesia.    

   

 

 

Witam Kochani!

 

Czy wasze zabawki, tak jak moje, mają sekretne życie? : )

Pewnie teraz, kiedy jesteśmy w domach i uczymy się zdalnie, ciężko jest prowadzić im swoje codzienne sprawy. Ale mnie udało się przyłapać kilka z nich na świetnej zabawie!

Może spróbujecie zrobić zdjęcia swoim zabawkom i podzielicie się nimi w komentarzach?

Zapraszam do zabawy i pozdrawiam

p.Irma

 

Porcja wesołych łamigłówek, które skłaniają do myślenia i dzieci i dorosłych. Sprawdźcie!

1.Co stanie się o połowę większe gdy postawimy to do góry nogami?

  1. Wymień po sobie trzy dni tygodnia, ale nie używając przy tym żadnej z

   nazw dni tygodnia. 

  1. Narysuj linię. Jak sprawić, by stała się ona dłuższa bez dotykania jej?
  2. Ile liter jest w alfabecie?

p.Ania

Odpowiedzi:

  1. Cyfra 6
  2. Wczoraj, dziś, jutro
  3. Narysować obok krótszą linię, wtedy ta pierwsza będzie dłuższa.
  4. 7 – A L F A B E T

 

Dzień dobry.

   Witam was kochani. Zapewne wiecie już, że od poniedziałku rodzice mogą przysyłać

   do świetlicy dzieci, którym nie są w stanie zapewnić opieki.

   Bardzo się cieszę że spotkam się z wami. Będę w poniedziałek czekać na was.

   A dzisiaj jeszcze pobawicie się sami.

   Zaczniecie od quizu o zdrowiu.

 

   Jak często należy jeść owoce i warzywa?

  1. a) codziennie przez cały rok
  2. b) wystarczy raz na tydzień

   Jak często trzeba myć zęby?

  1. a) wystarczy raz dziennie
  2. b) co najmniej dwa razy dziennie, rano i wieczorem

   Czy można objadać się słodyczami?

  1. a) słodycze należy jeść z umiarem
  2. b) tak najlepiej tuż przed kolacją

   Jak często należy myć ręce?

  1. a) wystarczy rano i wieczorem
  2. b) kilka razy dziennie, zwłaszcza przed jedzeniem

   Przed zjedzeniem mlecznego deseru należy:

  1. a) sprawdzić jego datę ważności
  2. b) zwrócić uwagę na smak

   Żeby mieć dobre samopoczucie w ciągu dnia, należy:

  1. a) zjeść podwieczorek
  2. b) zjeść śniadanie

   Dobrą kondycję zapewnia:

  1. a) oglądanie programów sportowych
  2. b) uprawianie sportu i właściwa dieta

   Rozsypanka wyrazowa

    Ułóż hasła z rozsypanki wyrazowej:

    tu     największy      zdrowie.    Twój      skarb

   zdrowym       duch.     W       ciele     zdrowy

   bo    to      witaminy.       Jem       zdrowe    i    jarzyny      owoce

   jem     żywność      Zdrową      dwóch.     za

    Zagadki

   Miś ma mocne łapy,

   szybkie skoki zając,

   a mnie – żem nie gapa

   chytrym nazywają.

 

   Noga sękata,

   głowa brodata,

   skrzętnie z podwórka

   śmieci wymiata.

 

   Wielki z niego budowniczy,

   choć do dwóch nie umie zliczyć

   Nie używa piły wcale,

   jednak jest wspaniałym drwalem.

 

   Rączkę ma nie do witania,

   dziobek ma nie do dziobania.

   Kipi często nie ze złości.

   Jest potrzebny, gdy masz gości.

 

   Garbata  mama, dzieci i tato,

   cała rodzina ślicznie garbata!

   Potrafią jak tragarze dźwigać

   najcięższe bagaże!

   I to by było na tyle. Pozdrawiam – pani Wiesia     

 

 

Witam Milusińscy!

Na dziś zapowiadają zachmurzenia i opady, więc może być ciężko z wyjściem na spacerek.

Kiedy w majowy dzień wyglądam przez okno, a tam wita mnie ulewa i nie mogę wyjść z domu, najbardziej lubię sobie zrobić herbatę z cytryną i wziąć moje ulubione…

„100 Panoramicznych”! : )

Co to takiego zapytacie?

Zeszycik pełen krzyżówek!

Jeżeli tak jak ja lubicie rozwiązywać krzyżówki, to zostawiam tu dla Was kilka do rozwiązania.

Ja najbardziej lubię moment, kiedy odczytuję hasło.

 

Pozdrawiam Was słonecznie

p.Irma

 

Dzień dobry.

 

      „Wszyscy już są,

     pięknie witam was,

     więc zajęcia zaczynać czas.

     Jestem ja, jesteś ty,

     jesteśmy wszyscy – raz, dwa, trzy.”

 

   Pierwsza zabawa – prawda czy fałsz:

 

   Wiewiórki mają rude futerka. (tak/nie)

 

   Jabłka rosną na jabłoni.

 

   Muchomor to grzyb  jadalny.

 

   Jesienią jest tak ciepło, że można się opalać.

 

   Kompot gotuje się z warzyw.

 

   Niedźwiedzie zasypiają na zimę.

 

   Warzywa są kwadratowe.

 

   Bociany odlatują do ciepłych krajów.

 

   Gruszki rosną na wierzbie.

 

   W naszej świetlicy jest fajnie.

   Zagadki:

   Lato lubi lasu zieleń,

   a konwalie lubią cień.

   Jabłoń lubi słońca wiele,

   a próżnować lubi ……….. .

 

   Kto nas kocha tak jak nikt

   i ochrania całym sercem?

   I do kogo można przyjść

   z każdym smutkiem jak najprędzej?

 

  Cztery okna, jedna wieża,

   w wieży żona dla rycerza.

   Most zwodzony, cztery bramy:

   co to za budowlę mamy?

 

   Choć nie ma zamka ani kluczyka,

   często otwierasz ją i zamykasz.

   W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści:

   wierszyków, bajek i opowieści.

 

   Nie ma lepszej lotniczki.

   Ogon niczym nożyczki.

   Lepi gniazdo pod strzechą,

   jest dla ludzi pociechą.

   W powietrzu toczy kółka.

   Kto to taki? …………

 

   Quiz „grzybowy”:

   Jaka książka pomoże ci rozpoznać grzyby?

  • atlas grzybów
  • książka kucharska
  • bajki

   Do czego zbiera się grzyby?

  • do plecaka
  • do koszyka
  • do torby

  O jakiej porze najlepiej zbierać grzyby?

  • o 7.00
  • o 13.00
  • o 18.00

   Co należy zrobić z trującym grzybem?

  • zdeptać go
  • wrzucić do koszyka
  • nie dotykać go

     W jaki sposób zrywa się grzyby?

  • za pomocą noża
  • urywa się kapelusz
  • wyrywa się cały grzyb

    Miłego popołudnia – pani Wiesia.

 

1.Wysypujemy do miseczki 4 łyżki kawy. Dodajemy 5 łyżek cukru trzcinowego.

  1. Mieszamy ze sobą suche składniki.
  2. Dodajemy 3 łyżki oliwy (u mnie olej z awokado).
  3. Łączymy wszystko, tak aby oliwa „złapała” każde ziarenko.
  4. Nasz peeling powinien być mokry i tłusty, ale nie może „ściekać” nam po ręce.
  5. Przekładamy do słoiczka i obwiązujemy wstążką. Mmm i ten zapach kawy!

Witam Was Kochani!

Z pewnością wiecie jaki dzisiaj jest dzień prawda? To święto wszystkich Mam!

Czy złożyliście im już życzenia?

Gdybyśmy byli w szkole przygotowalibyśmy dla Nich jakiś występ, prawda?

Wszystko nadrobimy za rok! A dziś napiszę Wam parę rzeczy, które możecie zrobić dla swojej Mamy w dniu jej święta (i nie tylko!):

  1. Przygotowanie i podanie Mamie jej ulubionego napoju
  2. Posegregowanie w pary wypranych skarpetek
  3. Włączenie ulubionej piosenki (może wspólny śpiew?)
  4. Wręczenie własnoręcznie wykonanej laurki
  5. Posprzątanie swojego pokoju (zanim Mama Was o to poprosi) : )
  6. Nazbieranie polnych kwiatków na piękny bukiet dla Mamy
  7. Włożenie/wyciągnięcie naczyń ze zmywarki

Możecie także wykonać dla niej super-ekologiczny prezent jakim jest… PEELING KAWOWY!

Składniki na niego znajdziecie w swojej kuchni.

Mama z pewnością się ucieszy i zrobi z niego użytek.

Będziemy potrzebowali:

– słoiczka (takiego mieszczącego około 150ml)

– 4 łyżki zmielonej kawy (lub pozostałości po kawie z ekspresu)

– 3 łyżki oliwy z oliwek lub innego oleju roślinnego np. z awokado

– 5 łyżek cukru trzcinowego

-wstążki w ulubionym kolorze

Instrukcje wraz ze zdjęciami znajdziecie powyżej.

Życzę Wam i Waszym Mamom cudownego dnia!

p.Irma

Cześć Kochani!

Już dziś piątek, powoli zaczynamy weekend. A podczas weekendu… #zapraszamydozabawy!

Dziś przygotowałam dla Was zabawę SKARPETURNIEJ! Pewnie zastanawiacie się co to takiego? Już tłumaczę.

ZASADY:

1.Dwójka graczy siada naprzeciwko siebie na podłodze i podwija nogawki od spodni tak aby było widać całe skarpetki.

2.Najlepsze skarpety do Skarpeturnieju to takie, które są stare i rozciągnięte.

3.Celem gry jest oczywiście ściągnięcie skarpetki swojemu przeciwnikowi używając do tego WYŁACZNIE swoich stóp.

4.Zaczynamy na sygnał: Trzy, dwa, jeden… start!”

  1. Kto pierwszy pozbawi druga osobę skarpetki- wygrywa.

Aby wprowadzić bojowy nastrój można włączyć jakąś energiczną muzykę!

Wierzcie mi, ta zabawa to naprawdę dużo śmiechu i prawdziwy trening dla waszego ciała!

Miłego weekendu

p.Irma

Dzień dobry.

   Witam was dzieci. Gdzieście były, coście robiły?

   Na to pytanie odpowiecie mi gdy się spotkamy.

   Wiem natomiast, co będziecie robić teraz.

   Zapraszam do zabawy.

   Zagadki – zgadnij o jakim państwie europejskim mowa.

   Z wysokiej wieży Eiffla

   spojrzę na Paryż uroczy,

   tu jest moda, elegancja,

   bo ten kraj to …………. .

 

   A może lepiej

   powalczę z bykami,

   na arenie w gorącej ……….. .

 

   Plecak na plecy zakładam

   i do mercedesa wsiadam,

   by się poznać z naszymi sąsiadami,

   a ten kraj nazywamy …………….. .

 

   Herbatkę z Królową wypiję,

   gdy Big Ben godzinę szesnastą wybije.

   Muszę uważać,by nie zjadł

   mnie z Loch Ness potwór nieznany,

   bo jestem przecież w …………………. .

 

   Po tak długiej podróży,

   każdy na odpoczynek zasłużył.

   Żegnam więc wszystkie kraje

   na razie w ……………. zostaję.

 

   Quiz europejski – wybierz prawidłową odpowiedź.

   Na fladze Unii Europejskiej znajduje się:

  1. a) 12 gwiazd
  2. b) 8 gwiazd
  3. c) 6 gwiazd

   Zgodnie z powiedzeniem, wszystkie drogi prowadzą do:

  1. a) Madrytu
  2. b) Paryża
  3. c) Rzymu

 

  W jakim kraju mężczyźni chodzą ubrani w spódnice?

  1. a) w Rosji
  2. b) w Niemczech
  3. c) w Szkocji

 

   Stolicą Niemiec jest:

  1. a) Moskwa
  2. b) Berlin
  3. c) Praga

    

   Jaka waluta obowiązuje w Unii Europejskiej?

  1. a) złoty
  2. b) frank
  3. c) euro

 

 

   Włoskie miasto Pizza słynie z:

  1. a) najsmaczniejszej pizzy
  2. b) wesołego miasteczka
  3. c) krzywej wieży

 

   Boska wykreślanka.

   Zadanie polega na wykreśleniu w poziomych rzędach diagramu liter tworzących imiona bogów.    Pozostałe litery czytane poziomo utworzą hasło.

   Nike, Temida, Zeus, Afrodyta, Hades

 

   A   N   T   I   E   K   N   E

 

   T   A   E   T   M   O   I   D

 

   B   O   A   Z   G   I   E   N

 

   I   U   S   M   A   Ą   D   F

 

   R   R   O   D   O   Y   T   Ś

 

   A   H   C   A   D   I   E   S

   Pozdrawiam, życzę zdrówka – pani Wiesia.

Dzień dobry.

   O, jak przyjemnie

   i jak wesoło,

   bawić z wami się.

   Głowa do góry,

   pazury na klawiatury,

   uruchamiamy „ szare komóry”.

 

   Chciałam was trochę rozśmieszyć. Może chociaż troszeczkę mi się udało.

   A teraz „ociupinkę miodziku”. Będzie „ przepychota”.

   Na początek poszukacie zwierząt, które ukryły się w zdaniach.

   Przywieziono kartofle w workach.

 

   Hania biegała po łące boso, wabiąc swojego pieska.

 

   W  dali słychać było gwar dzieci.

 

   Dzieci zazdrościły Reni ferii w ciepłych krajach.

 

   Paweł biegł szybko, trzymając się poręczy.

 

   Dzisiaj trudno o dobre kino dla dzieci.

 

   W lesie rosły krzaki jeżyn.

 

   Dzisiaj dopisuje Karolowi dobry humor, skoro podśpiewuje.

   Zabawa z bajkami.

   Kto był najwierniejszym przyjacielem Kubusia?

  1. a) Królik
  2. b) Kłapouchy
  3. c) Krzyś

   Która postać nie zalicza się do pingwinów z Madagaskaru?

  1. a) Rico
  2. b) Marysieńka
  3. c) król Julian

   Czyim synem był Simba?

  1. a) Skazy
  2. b) Mufasy
  3. c) Timona

   Ratatuj to….

  1. a) szczur, który mieszka w lesie.
  2. b) szczur, który mieszka w Londynie.
  3. c) szczur, który ma niezwykle wyrafinowany smak.

 

     Jakie zadanie miały trzy waleczne krowy z filmu „Rogate ranczo”?

  1. a) nauczyć konia skakać
  2. b) napisać bajkę
  3. c) ochronić farmę przed przestępcą

 

   Czyją córką była Pocahontas?

  1. a) gubernatora
  2. b) wodza Indian
  3. c) angielskiego osadnika

   Zagadki

   Ma okrągłą tarczę, choć nie jest zegarem,

   rośnie na tej tarczy wiele smacznych ziaren.

 

   Zadam wam zagadkę niezwykle prostą,

   jakie warzywo jest pietruszki siostrą?

 

   Okrągła głowa zielona

   z soczystych liści złożona.

 

   Włoskie czy laskowe smaczne są i zdrowe.

 

   Rosną w ogródku, bardzo się przydają.

   Mamy je do zupy i surówek dodają.

    Było mi miło się z wami „spotkać”.

   Do zobaczenia, pozdrawiam – pani Wiesia.

  

Witam Moi Drodzy!

Dziś zostawiam dla Was super zadanka plastyczne rozwijające Waszą twórczość.

Są to trzy czarno-białe ilustracje, które potrzebują troszkę Waszej pomocy, żeby „ożyć”.

Zapraszam w wolnej chwili do zabawy.

Pisaki w dłoń i do dzieła!

Pozdrawiam

p.Irma

Dzień dobry.

   Witam wszystkie mądre główki. Oczywiście, chodzi o was.

   Jeżeli jeszcze nie znudziły was nasze zabawy, to przygotowałam następną dawkę.

     Zaczynamy od polskich przysłów.

   Waszym zadaniem będzie dokończenie przysłowia.

 

   Kto rano wstaje, …………………………..

   Kto nie ma w głowie, ……………………

   Kto pyta, ……………………………………..

   Kto późno przychodzi, ………………….

   Nie taki diabeł straszny, …………………

   Kto daje i odbiera, …………………………

   Wykreślanka.

   Wykreśl co drugą sylabę:

   PRZY     WY    SŁO    MA  WIA

   ZDA    SĄ   NIE   MĄ    BY

   DRO   RO   ŚCIĄ   MY   NA

   SIĘ   RO   WIE   DU   FA

   Test – która odpowiedź jest właściwa?

Używają ich mieszkańcy krajów azjatyckich podczas spożywania posiłków:

a) pałeczki

b) sztućce

c) dłonie

 

Popularne zwierzę zamieszkujące tereny Azji:

a) słoń

b) panda

c) niedźwiedź

 

Miasto słynące z trykających się koziołków na wieży ratuszowej to:

a) Warszawa

b) Gdańsk

c) Poznań

Królową polskich rzek jest:

a) Warta

b) Wisła

c) Odra

 

Jak nazywa się największa budowla obronna świata?

a) Barbakan

b) Wielki Mur Chiński

c) mur berliński

   Odgadnij.

  1. Długa witka, przy niej nitka,

       a na nitce haczyk.

       Co to jest, najlepiej wiedzą tacy,

       co nad wodą siedzą.

 

  1. Choć podobna jest do jeża,

lecz kolce nie rosną na niej.

Za to świetnie nią oczyścisz

płaszcz, buciki i ubranie.

 

  1. Czasem ma kształt bułki,

a czasem rogala.

Kiedy słońce gaśnie,

to on się zapala.

     Było mi bardzo miło was gościć. Pozdrawiam – pani Wiesia.

 

 

Witam Kochani.

Dziś tak jak obiecałam, pokażę Wam jak wysiać w donicy łąkę kwietną dla pszczół.

Będziemy potrzebowali:

-ziemię ogrodową

-donicę

-nasionka dzikich kwiatów (5g do doniczki o wymiarach 60×20 cm)

-wodę do podlania

Kwiaty potrzebują dużo słońca i wilgoci w pierwszych tygodniach od wysiewu, więc koniecznie postaw doniczkę w ciepłym, bardzo jasnym miejscu na zewnątrz i regularnie ją podlewaj!

Zapraszam do oglądania filmu i założenia własnej łączki na balkonie.

Pozdrawiam Was

p.Irma

 

 

Dzień dobry.

   Miło was „widzieć”.

   Jeśli ktoś się nudzi, to zapraszam.

   Coś mi się wydaje, że wszystkie te zabawy, są dla was bardzo łatwe.

   Zapomniałam, że wy jesteście już starsi o dwa miesiące i mądrzejsi.

   Ale spokojnie. Na pewno poradzicie sobie, tak jak do tej pory.

   Jak zabawa to zabawa. Zaczynamy!

  

   Połącz artykuły spożywcze z odpowiednią postacią z bajki:

 

   Królewna Śnieżka                   ziarnko grochu       

   Gumisie                                   pierniki

   Jaś i Małgosia                         sok malinowy

   Księżniczka                              jabłko               

   Czerwony Kapturek               sok z jagód

 

   Odgadnij zagadki:

   Każdy słyszy jej kukanie

   w wiosny czas.

   Ona z gąsienic oczyści cały las.

 

   Co pali się wesoło

   i daje ciepły blask?

   Miło siąść przy nim wkoło

   w wieczorny letni czas.

 

      Choć jestem w sieci

   i w rosole,

   lecz przy twoim nosie

   mieszkać wolę.

 

   Blaskiem swym służę, lecz-co dziwniejsza –

   im świecę dłużej, tym jestem mniejsza.

 

   Każdy go posiada: i żmija, i cielę,

   a ty bez powodu zanadto nim mielesz.  

 

   Złóż i odczytaj hasła:

   JEST           KOLEŻEŃSKI           SPORTOWIEC

 

   SPORTOWIEC        ZWYCIĘSTWO       UCZCIWIE    WALCZY      O

 

   UŚMIECHEM     SPORTOWIEC    PORAŻKĘ      KWITUJE

 

   WERDYKTY     SĘDZIEGO    POLECENIA      SZANUJE     SPORTOWIEC     I

 

   Wykreśl co drugą sylabę, zaczynając od sylaby BA, a dowiesz się jakie jest hasło:

   BA    LU   WI   BIĘ   MY

   CZE   KO   KO   RA   LA

   LE   DO   BO   WE  MA

   CIA   RY   STE   DZO   CZKA 

    Życzę smacznego, pozdrawiam – pani Wiesia

 

  

Cześć Kochane Świetliczaki!

Dziś zostajemy w temacie pszczółek, ale dziś o tym co MY możemy zrobić dla nich dobrego.

Bardzo popularne teraz jest sadzenie tzw. „kwietnych łąk”w ogrodzie, na tarasie nawet na balkonie w donicy.

Kwietna łąka to nic innego jak zbiór przeróżnych, pięknych, kolorowych kwiatów polnych. Sadzimy te łąki, ponieważ są one bardzo przydatne dla pszczółek, aby zbierały nektar, a niestety obecny sposób uprawy pól powoduje, że tych kwiatów jest coraz mniej.

 

Dziś wykonamy sobie pracę plastyczną inspirowaną kwietną łąką, a w przyszłym tygodniu pokażę Wam jak taką łąkę zasadzić w doniczce na balkonie lub tarasie.

Pędzle w dłoń i do dzieła! Łączka im bardziej dzika, tym lepsza!

Na zdjęciach poniżej znajdziecie inspiracje.

Na mojej „urosły” pod pędzlem: jastruny, chabry, maki, osty, jaskry, trybulki i koniczynki.

Czy znacie te polne kwiaty?              p.Irma

 

 

Dzień dobry.

  Witam wszystkich, którym po zajęciach lekcyjnych,

  chciało się jeszcze zajrzeć „do świetlicy”.

  Będzie mi bardzo miło gościć was.

  Specjalnie tylko was, trzy fajne zabawy.

  Zabawa pierwsza – ułóż imiona z rozsypanych liter.

 

  SIUAJ, AZUZI, NEKFRA, RYMASIA, OSIAZ, ŚTAS, CIEJMA, AGI

  OAL, PERCAK, LKAJU, MIŁACH, ŚYZRK, BAKU, DAMAG, AINA.

  Który wyraz nie pasuje do pozostałych

  1. cukier, lizak, rogalik, fasola, pączek
  2. pasta, pomidor, pszczoła, okulary, pies
  3. igła, guzik, nożyczki, nóż, nici
  4. lampa, żarówka, świeczka, wazon, latarka
  5. adidasy, sandały, kalosze, łyżwy, kozaki
  6. mąka, jajka, szynka, drożdże, mleko
  7. lew, słoń, małpa, hipopotam, kura
  8. płotka, szczupak, sum, wąż, węgorz
  9. Ania, Zosia, Bartek, Ola, Nicola
  10. czerwony, żółty, ciemny, czarny, niebieski

   Rozwiąż zagadki:

  1. Kto ma na półkach

      książek bez liku?

      Kto dba o książki

      i czytelników?

  1. W białym fartuchu

      i ze słuchawkami.

      Zajmuje się fachowo

      chorymi zwierzętami.

  1. Dobrym okiem,

           bystrym słuchem,

           kieruje ulicznym ruchem.

  1. Lata ponad chmurami,

        wyżej i szybciej niż orzeł,

        beczki i korkociągi

        w powietrzu robić może.

  1. Jest stróżem lasu,

           zwierząt przyjacielem,

           tajemnic przyrody

           zna bardzo wiele.

   I tak dotarliśmy do końca zabawy. Było miło?

   To „do – zobaczyska”.                                                          

                                                               Pozdrawiam – pani Wiesia

 

Cześć Kochani!

 

Chciałabym Was dziś zapytać, czy wiecie  jak znaczącą rolę w naszym życiu odgrywają pszczoły?

Pszczoły nie tylko produkują pyszny miód z pyłków kwiatowych, ale także przedłużają żywotność gatunków roślin poprzez ich zapylanie!

Nie ulega wątpliwości, że są to dla nas bardzo pożyteczne stworzonka, którym coraz ciężej żyje się na naszej planecie.

Zapraszam Was do przeczytania wiersza pt. „Zmartwienie pszczoły” oraz obejrzenia prezentacji ukazującej ciekawostki o pszczołach i tego jak możemy im pomóc!

Pozdrawiam Was słonecznie         p.Irma

ZMARTWIENIE PSZCZOŁY

„Przyleciała pszczoła,

Na kwiatek niebieski,

Lecz on jest skażony,

Lecą pszczole łezki.

Usiadła zmartwiona,

Na kwiatek różowy,

Nektaru tu nie ma,

On jest plastikowy!

Załamana leci dalej.
Jest gdzieś ogród kwiatów żywych ?!

Nie zrobi, przecież sztucznego miodu,

Potrafi robić, tylko prawdziwy!

 

Musi wykonać zadanie,

Znaleźć kwiaty pachnące.

Zmęczyły się jej skrzydełka,

Upadła na łące.

Kilkanaście minut,
Tak na trawie leży,

Poruszyła się troszeczkę,

Gdy poczuła zapach świeży.

Pszczole, co raz lepiej,
Już oprzytomniała,
Szybko z żywych kwiatów,

Nektar pozbierała.

W domku zwanym ulem,

Gdzie mieszkanko miała,

Nektar na miód przerobiła,

I ludziom go dała.

Miodem serce można wzmocnić,

Będzie zdrowe długie lata,

Gdyby pszczół zabrakło,
Byłby koniec świata!

Chrońmy pola, chrońmy łąki,

Wokół „chemii” dosyć!
Gdyby pszczoły mówić mogły,

Chciałyby nas o to prosić!”

 

 

    Dzień dobry

  Chłopcy i dziewczynki, już widzę wasze zadowolone minki.

  Już widzę wasze główki, spragnione zabaw umysłowych, zagadek, łamigłówki. 

  Zaraz temu zaradzimy i świetnie się zabawimy.

  Zaczniemy od pięknych bajek.

  Waszym zadaniem będzie odgadnięcie tytuły bajki.

 

 

  Pośród szmaragdowej toni,

  w jasnych wód błękicie,

  wraz z siostrami wiodła słodkie

  i beztroskie życie.

  Aż tu miłość ją dopadła

  taka nieszczęśliwa,

  jaka chyba się nie zdarza,

  tylko w bajkach bywa.

 

  Była dobra, była ładna,

  zgrabna, a w dodatku-

  całkiem tycia, tyciusieńka

  i mieszkała w kwiatku.

  Nie lubiła mrozu zimy,

  tylko ciepło lata

  i znalazła dom wśród elfów,

  hen na końcu świata.

 

  Żył przed laty pewien książę.

  Z gwiazd mu wywróżono,

  że księżniczka najprawdziwsza

  będzie jego żoną.

  I niedobrze to dla księcia

  skończyć by się mogło,

  gdyby nie ziarenko grochu,

  które mu pomogło.

 

  Wszyscy chórem je uznali

  za straszne brzydactwo,

  więc wciąż drwiło i szydziło

  z niego całe ptactwo.

  Biedne kaczę nie wiedziało,

  co z nim dalej będzie,

  aż w słoneczny dzień wiosenny

  stało się łabędziem.

 

  Tu gwar, radość i zabawa,

  pachną ciepłem święta,

  a tam kuli się dziewczynka,

  bosa i zmarznięta.

  Ale smucić się za bardzo

  chyba nie potrzeba,

  bo ją babcia ukochana

  zabierze do nieba.

 

  Zła królowa mrozu

  i wielkiego chłodu

  zamieniła serce chłopca

  w mały sopel lodu.

  I nic na to, moi drodzy,

  poradzić nie mogę –

  zanim Gerda znajdzie Kaja,

  długą przejdzie drogę

 

    Druga zabawa polega na dopowiedzeniu wyrazów przeciwnych:

 

  czarny – biały

 

  szybki – ………

  miękki – ………

  jasny – …………

  otwarte – ………

  chodzi – ………..

  kwaśny – ………..

  chłopiec – ……….

  młody – ………….

  piekło – ………….

  cicho – ………….

  prosty – …………..

 

  Następna zabawa polega na odgadnięciu czy poniższe twierdzenia są prawdziwe,

  czy fałszywe.

 

  Nocą świeci księżyc – TAK /NIE

  Muchy zbierają miód – TAK / NIE

  Latem liście spadają z drzew – TAK / NIE

  Woda się gotuje, gdy paruje – TAK / NIE

  Szkło robi się z piasku – TAK / NIE

  W lustrze widzi się odwrócony obraz – TAK / NIE

  Cukier jest zdrowy – TAK NIE

  Pająki budują sieci – TAK / NIE

  Koza daje mleko – TAK / NIE

 

 

  Wystarczy „ łamania główek”.

Życzę przyjemnych zabaw na dworze, pozdrawiam                                                                                                                                pani Wiesia

 

 

Witam Was Kochani!

Czy pamiętacie jakie największe drzewo rośnie przy naszym szkolnym placyku?

Mała podpowiedź: Jesienią prześcigacie się kto zbierze z ziemi więcej jego nasion, które wypadają z kolczastej, zielonej torebki…

Tak to kasztanowiec!

Teraz, w maju, jest pora jego kwitnienia. Na pewno będąc na spacerku zauważyliście na drzewach piękne, okazałe, biało-różowawe kwiaty wynurzające się z pomiędzy wielkich liści.

Dziś, zanim jeszcze kwiaty przekwitną, wykonamy sobie pracę plastyczną utrwalającą ten widok.

Będziemy potrzebowali:

-białą kartkę

-ołówek

-zieloną i brązową kredkę

-klej

– jedną garść popcornu (i drugą do zjedzenia)

Wskazówki w opisach zdjęć.

Miłego weekendu!       p.Irma

  1. Rysujemy ołówkiem gałązkę, liść (5-7 ramionek) oraz łodygę kwiatu. Możecie narysować szkic wg własnego pomysłu lub skorzystać z mojego wzoru.

 

  1. Kolorujemy nasze elementy: liście na zielono (ja użyłam dwóch odcieni) oraz gałązkę i łodygę na brązowo.

 

  1. Przyklejamy popcorn wzdłuż naszej łodygi, tak aby powstał nam piękny kształt kwiatów kasztanowca. To co nam pozostanie oczywiście zjadamy J

 

 

 

 

 

Dzień dobry.

  Witam moje omnibusiki. Zapraszam wszystkich chętnych do zabawy.

  Wiem, że wasze „szare komórki” domagają się następnej porcji „pożywienia”.

  Na początek kilka zagadek.

 

  Jak się nazywa taki lekarz,

  którego pacjent głośno szczeka.

 

  Co to za maszyna?

  Odpowiedzcie, dzieci

  • wrzucisz do niej marchew, a soczek wyleci.

 

    Do suchej nitki moknie nieraz,

  gdy po kąpieli ciało wycierasz.

 

  Płócienny domek na polanie

  służy turystom za mieszkanie.

 

  Łatwo mnie poznacie,

  gdy bajkę wspomnicie.

  Chodziłem tam w butach,

  miałem lżejsze życie.

 

  Na drugie danie, polecam dziś łatwy teścik.

    Zaznacz właściwą odpowiedź:

  Lewandowski to:

  – piłkarz

  – aktor

  – muzyk

 

  Wąż:

  – pełza

  – chodzi

  – skacze

 

  Cymbałki to:

  – roślina

  – cukierek

  – instrument muzyczny

 

  Irys to:

  – motyl

  – kwiat

  – owad

 

 Jaś to odmiana:

  – jabłek

  – fasoli

  – kapusty

 

  Wrzosy są koloru:

  – liliowego

  – białego

  – żółtego

   A teraz, żeby  nie zapomniały naszej wyliczanki na skakankę, mała powtórka:

  Szły …….. przez piekło, o cholipa ……. tu ………..

  Wszystkie ………… pozdychały ……… został …………………..

  A ten …………. co …………. to kartoflem …………………

  Szedł  ………  kartoflem ……………. łeb.

    Gdy  chodzicie na spacer, to poskaczcie trochę, żebyście nie wyszli z wprawy.

  Jak wrócimy do szkoły to  zrobimy konkurs. Musicie być w formie.

  Pozdrawiam                                                                         

                                             pani Wiesia

 

Witam Was Moi Drodzy!

Dawno nie wykonywaliśmy pracy plastycznej, także dziś przychodzę do Was z propozycją czegoś prostego, a zarazem bardzo efektownego.

Czy wiecie czym jest symetria?

Rzeczy możemy określić symetrycznymi, kiedy możliwe jest podzielenie ich na identyczne części.

A czy wiecie, że każda połowa naszej twarzy jest od siebie zupełnie różna?

Można zatem określić ją jako asymetryczną.

Dziś ten piękny brak symetrii będzie tematem przewodnim naszej pracy plastycznej, w której celem jest dorysowanie drugiej połowy twarzy do istniejącego już zdjęcia.

U mnie na tapecie dziś Rihanna. A Wy kogo wybierzecie?

 

Do wykonania naszej pracy potrzebujemy:

-białą kartkę papieru

-stare czasopismo

-ulubione kredki

-klej i nożyczki

 

Instrukcje wykonania znajdziecie w opisach zdjęć.

Pozdrawiam Was jak zawsze cieplutko!

p.Irma

 

Dzień dobry.

   Za nami trzy wolne dni. Na pewno wszyscy wypoczęli i z ochotą rozwiążą parę

   zadań. Na początek kilka zagadek.

 

   Borówki i grzyby

   tam wszyscy zbieramy,

   zajączka i lisa

   również tam spotkamy.

 

 

   Choć kapelusz go zdobi

   kłaniać się nie myśli.

   Czeka, niech się pochylą

   ci, co tu przyszli.

 

   Zwierz ten nosi z rogów wieniec,

   bo waleczny jest szalenie.

   Gdyby miał laurowe liście,

   to zjadłby je oczywiście.

 

   Rudy, mieszka w norze i  poluje w borze.

   Mistrz wybiegów i zasadzki.

   Strzeż w kurniku kury, kaczki.

 

 

   Przez całą zimę słodko sobie śpi.

   Wiecie dlaczego?

   Bo miód mu się śni.

 

   Teraz „małe co nieco” dla lubiących liczyć. Jakie liczby należy wpisać w puste

   miejsca?

 

   2  4….8…..12  14…..18……

 

   3  5……9……13……17……..19

 

   1  4…..10……16…….21…….27

 

   5  10……..20……30…….40

 

   Popraw słowa napisane źle:

 

   Krzyś    głuwka    ruża    chmóra     rój

  

   kóra    krulik    pirzama    zosia     pscoła

 

   bót    kompóter    bózia   rura   japko

 

   mażec   kfiat   żeka   hulajnoga    wąż

 

   Gratuluję wam „tęgiej” głowy.

Łamigłówki tym razem były bardzo trudne.

   Życzę zdrówka, trzymajcie się.

Pozdrawiam

                                                                          pani Wiesia

 

 

Witamy Was Świetliczaki po majowym, długim weekendzie!

Czy wiecie, że początek maja to ważne dla naszego kraju święta narodowe?

Ciekawe czy potraficie wymienić je wszystkie? Możecie poprosić o pomoc starszego domownika lub zerknąć w wasze kalendarze.

Mam nadzieję, że wypoczęliście i pełni sił wracacie do nauki, a w ramach odpoczynku w czasie wolnym, mam dziś dla Was samogłoskowe kodowanki-kolorowanki w barwach narodowych.

Pozdrawiam słonecznie,

p.Irma

 

 

 

 

 

Zadania  dla dzieci ze świetlicy w budynku B

Witam !

 Linijki i miarki w dłoń! Trzeba będzie szukać, badać, mierzyć, porównywać i notować. Zapraszam do edukacyjnej zabawy w domu.

Miłej zabawy

p.Ania

 

 

 

 

Sposób na nudę – gra w historyjki

GRA W HISTORYJKI .

Przebieg gry:
Kilka kartek A4 dzielimy wzdłuż, każdą na 4 paski. Robimy to dotąd, aż dla każdego uczestnika zabawy będzie po jednym pasku. Każdy potrzebuje długopisu. Na tak przygotowanych kartkach każdy odpowiada na zadawane kolejno pytania (napiszę je niżej). Po napisaniu odpowiedzi zawijamy część kartki, na której jest odpowiedź w ten sposób, by następna osoba nie widziała tego, co napisaliśmy, ale by inni również mogli dalej pisać. Przekazujemy sobie wzajemnie karteczki (najlepiej zgodnie z ruchem wskazówek zegara, by się nie pomylić). Teraz piszemy odpowiedź na kolejne pytanie, ale już na karteczce, którą dostaliśmy od sąsiada. Postępujemy w ten sposób aż do ostatniego pytania:

1. Kiedy
2. Gdzie
3. Kto
4. Komu
5. Co zrobił
6. Czym
7. Jak to się skończyło.

Czytamy kolejne historyjki tak, by powstał spójny tekst, np. :
W Święta, w lesie Kasia Janka pocałowała mydłem i skończyło się jedzeniem ciasta.

Dobrze, gdy gra w to dużo osób.

Miłej zabawy 🙂

Rodzinne gry karciane – prosty sposób na zabawę w czasie kwarantanny

Zabawy karciane to znany wszystkim sposób na nudę i zabicie czasu, których obecnie większości z nas nie brakuje. W programie zaprezentowaliśmy krótki instruktaż najprostszych gier, w których mogą uczestniczyć wszyscy członkowie rodziny.

WOJNA

Jedną z najprostszych gier karcianych jest wojna. W zabawie mogą brać udział przynajmniej dwie osoby. Każda partia może być rozgrywana talią o dowolnej liczbie kart do gry. Jest to jedna z najstarszych znanych gier karcianych, której początki sięgają XIV wieku.

Zasady gry

Przetasowaną talię rozdaje się graczom i kładzie koszulkami do góry. Zawodnicy równocześnie wykładają po jednej karcie i porównują ich wartości (względem starszeństwa – kolory nie odgrywają roli). Ten gracz, którego karta ma wyższą wartość, odbiera karty przeciwnikowi i kładzie je pod spodem swojej talii.

 

Jeśli karty mają taką samą siłę, dochodzi do wojny. Wówczas należy odkryć po jednej karcie i położyć je koszulkami do góry na tych, które zostały już wyłożone. Następnie wyciągamy następną, wykładamy odkrytą kartę na zakrytych i porównujemy. Karta o wyższej wartości wygrywa, a zwycięzca odbiera wszystkie karty wykorzystane w wojnie. Proces jest powtarzany, jeśli w podczas starcia nie uda się wyłonić zwycięzcy.

 

Wygrywa ten, kto pierwszy zabierze wszystkie karty przeciwnikowi.

Miłej zabawy:)

p.Ania

 

Zadanie na wtorek 12.05.20

Cześć kochani!

Zachęcam Was do poświęcenia zaledwie kilku minut i obejrzenia krótkiego filmiku, który porusza bardzo ważny temat jakim jest niepełnosprawność.  

Pamiętajmy o tym, że ograniczenia są tylko w naszej głowie!

Dzielmy się pozytywną energią!

Pamiętajcie o łańcuchu dobrych uczynków, o którym wspominałam kilka tygodni temu :>! 

Mam nadzieję, że już niedługo wszyscy wrócimy do szkoły pełni optymizmu! 

Trzymajcie się, pozdrawiam Was!

p. Kinga

 

 

Cześć kochani!

Co powiecie na mały challenge?

Sprawdź jak dobrze znasz bajki po wysłuchaniu kilkusekundowego fragmentu głosowego.

Kliknij link poniżej i do dzieła!

Pozdrawiam p. Kinga

 

https://www.youtube.com/watch?v=_cRCACfl4gY