Zadania dla dzieci klas 3a, 3b, 2a – świetlica w budynku A
Codziennie będziemy zamieszczać zadania dla chętnych dzieci korzystających ze świetlicy szkolnej w budynku A naszej szkoły. Zachęcamy do zrobienia ich zgodnie z instrukcją i założenia teczki do wykonanych zadań. Prosimy żeby na odwrocie kartki z zadaniem – był podany nr zadania. Gdy rozpoczną się zajęcia w szkole – prosimy przynieść je do świetlicy. Dla tych, którzy wykonają nasze zadania przewidujemy nagrody.
Pozdrawiamy i życzymy dobrej zabawy
Wychowawcy świetlicy dla 3a,3b, 2a
Zadanie nr 1 dla dzieci ze świetlicy w budynku A:
Zachęcam do obejrzenia pierwszego filmu pełnometrażowego Walta Disneya pt. „Królewna Śnieżka i siedmiu krasnoludków” z 1937 r. – dostępny na stronie cda (lub inna strona). Film ten zdobył nagrodę Amerykańskiej Akademii Filmowej – Oscara. Ułóż pytanie dotyczące treści filmu:
dzieci z kl. I – 1 pytanie, z kl. II – 2 pytania, z kl. III – 3 pytania
w nawiasie pod pytaniem proszę napisać odpowiedź.
p.Jola
Zadanie 2 dla dzieci ze świetlicy w budynku A:
Zachęcam dzieci z klas 2A, 3A, 3B do przeczytania bajki pt. „Kot w butach” i wykonania do niej ilustracji. Wzorem poprzednich naszych spotkań, po przyjściu do szkoły zrobimy konkurs i wyłonimy zwycięzcę.
Pozdrawiam – Ania Lebecka
Zadanie 3 dla dzieci ze świetlicy w budynku A
Piet Mondrian – twórca abstrakcjonizmu
Zadanie inspirowane twórczością Pieta Mondriana. Jest ono dedykowane p. Halinie Zawadzkiej, która jeszcze w listopadzie 2019 r. – poprosiła, żebym to z Wami zrobiła w marcu 2020 r. Zadanie będzie się składało z 2 części:
- Część I – obejrzyj w internecie (grafika) twórczość Pieta Mondriana (uczniowie z kl. 2a,3a i 3b oglądali już na zajęciach). Są to wzory abstrakcyjne. Można też znaleźć zastosowanie wzorów P. Mondriana na rzeczach użytkowych np. sukienki, walizki, okulary, torebki itp. W pracach autora pojawiają się też inne kolory, ale w Waszych proszę, żeby znalazły się tylko wymienione niżej barwy.
- Część II – wykonanie pracy plastycznej:
- Materiały potrzebne do wykonania pracy: kartka papieru – w dowolnym formacie, kredki lub pisaki lub farby (dobór materiałów w zależności od tego, co posiadacie w domu) w kolorach czarny, czerwony, niebieski i żółty.
UWAGA!!! Wykonaj zadanie jedną wybraną przez siebie techniką tzn. albo kredki albo pisaki albo farby. Jedynie czarny pisak można użyć do każdej techniki.
- Na kartce rysujemy najprościej jak potrafimy czarne linie poziome i pionowe bez użyci linijki tak, żeby wyszła nieregularna kratka (taka jak w pracach P. Mondriana). Jeśli linia nie będzie, waszym zdaniem, taka prosta jak byście chcieli, nie martwcie się tym – ważne żeby była zrobiona bez użycia linijki.
- Wybrane przez Was kratki pokoloruj jednym z trzech kolorów: czerwonym, niebieskim i żółtym.Jedną kratkę – jednym kolorem. Niektóre kratki mogą zostać białe.
- Na koniec możemy pogrubić pisakiem czarne linie tak, żeby było je widać.
- Możecie też zaprojektować różne rzeczy w ten wzór.
- Jeśli zrobicie kilka prac – nawet małych i robionych na próbę oraz trochę nieudanych – wszystkie włóżcie do teczki z opisem na odwrocie „zadanie 3” J.Klorek
Zadanie 4 dla dzieci ze świetlicy w budynku A
Cześć Świetliczaki!
Dziś mamy dla Was propozycję pracy plastycznej – Trójwymiarowa Tęcza.
Poniżej załączamy instrukcję, jak krok po kroku wykonać taką pracę.
Mam nadzieję, że na końcu każdy znajdzie skarb! J
Miłego i kreatywnego czasu!
I.Kryzan
Zadanie 5 dla dzieci ze świetlicy w budynku A
Zachęcam uczniów do przeczytania bajki pt. „Królewna Śnieżka” i wykonania ilustracji do niej.
A.Lebecka
Zadanie 6 dla świetlicy – budynek A
Eksperyment „Atrament sympatyczny”
Chcesz przekazać komuś „tajną wiadomość” ale nie wiesz jak to zrobić?
Bez obaw! Przedstawię Ci w jaki sposób możesz to zrobić.
Będziesz potrzebował atramentu sympatycznego. Jest to taki atrament, którym zapisujemy niewidoczną na pierwszy rzut oka wiadomość. Dopiero po poddaniu kartki działaniu temperatury pismo uwidacznia się.
Do wykonania eksperymentu potrzebujemy:
-kartka papieru,
-pędzelek lub wykałaczka,
-odrobina mleka lub sok z cytryny (jeśli nie mamy ani tego ani tego, można wypróbować woda+łyżeczka sody oczyszczonej),
-świeczka lub żelazko (sprawdzi się również płyta elektryczna, chodzi o to żeby podgrzać kartkę papieru).
Wykonanie:
Krok 1: Namocz pędzelek w mleku bądź soku z cytryny
Krok 2: Mokrym pędzelkiem rysujemy obrazek bądź piszemy „tajną wiadomość”.
Krok 3: Czekamy aż kartka wyschnie.
Krok 4: UWAGA ten krok wykonaj z pomocą osoby dorosłej albo niech rodzic/opiekun samodzielnie odczyta Twoją „tajną wiadomość”. Przyłóż kartkę w taki sposób aby jej nie podpalić, tylko delikatnie „ogrzać” zachowując odległość ok 1cm od świeczki.
GOTOWE! 🙂
Wykonaną pracę włóż do teczki, a jeśli jest ona zbyt „tajna” napisz na kartce co najbardziej podobało Ci się w tym eksperymencie.
K.Idziorek
Zadanie 7 dla dzieci ze świetlicy – budynek A:
Dzisiejsze zadanie jest dedykowane wszystkim, którzy chętnie zgłaszali się, żeby być „strażnikiem porządku” w naszej świetlicy. Dziś każdy z Was może nim być. Zapraszam wszystkich do zrobienia wiosennych porządków w swoim pokoju lub innym miejscu wskazanym przez rodziców. Jak już skończysz porządki – na kartce – przepisz początek zdania i je dokończ:
- Najtrudniejsze w tym zadaniu było dla mnie …
- Najbardziej w tym zadaniu podobało mi się …
Zadanie 8 dla dzieci ze świetlicy – budynek A:
Cześć i czołem Świetliczaki !
Dziś wysyłamy Wam propozycję wykonania pracy plastycznej za pomocą Waszych paluszków 🙂
Temat pracy to „Łąka pełna kwiatów”.
Pracę możecie wykonać samodzielnie, pamiętajcie jednak, że zawsze przy malowaniu farbami zabezpieczamy swoje stanowisko pracy przed ewentualnym pobrudzeniem, a po skończonej zabawie sprzątamy.
Dobrej zabawy i do dzieła! 🙂
p. Irma
Zadanie 9 dla dzieci ze świetlicy – budynek A
W dniu dzisiejszym przygotowałyśmy dla Was KODOWANKI o tematyce zbliżającej się Wielkanocy.
Zasady wypełniania kodowanek są następujące:
1. Kodowankę wypełniamy na planszy rząd po rzędzie od góry do dołu.
2. Z boku planszy, znajduje się instrukcja – kolorowe kwadraciki- wg której wypełniamy nasze pole.
3. W instrukcji zakodowane są dwie informacje – kolor danego pola oraz ilość pól, w których dany kolor stosujemy wzór: pierwsza kodowanka – pierwszy rząd oznacza, że: kolor biały – 2 pierwsze pola zostawiamy bez wypełnienia, kolejne, jedno pole w danym rzędzie kolorujemy na niebiesko, a 5 pól pozostaje białych, 1 pole niebieskie, 2 białe pola bez wypełnienia itd.
Powodzenia w odkodowywaniu obrazków i jak zawsze życzymy Wam pięknego dnia! p.Irma
Zadanie 9 dla dzieci ze świetlicy – budynek A
Miłego wycinania, kolorowania i tworzenia!
Zadanie 10 dla dzieci ze świetlicy – budynek A
Zadanie dla dzieci ze świetlicy kl. IIa,, IIIa i IIIb
Po świętach zapraszam do porcji ruchu. Aby ułatwić zadanie – proponuję zilustrowane i opisane poniżej ćwiczenia. Każde ćwiczenie wykonuj licząc od 1 do 10. W ćwiczeniu z kurczakami poproś aby ktoś zaklaskał. Jeśli komuś uda się je zrobić, po kolei zgodnie z opisem – to mam prośbę – zmierzcie sobie czas i na kartce z numerem tego zadaniem napiszcie: ile minut Wam to zajęło?
Życzę dobrej zabawy!!! p. Jola
Zadanie 11 dla dzieci ze świetlicy – budynek A
p.Ania
Zadanie 12 dla dzieci ze świetlicy – budynek A
W kolejnym zadaniu zapraszam do przeglądu swojej domowej biblioteczki lub gazetnika (jeśli masz w nim gazety dla dzieci). Proszę przeczytaj jedną z dostępnych książek, wierszyków, komiksów.
Na karcie do teczki proszę zapisz metryczkę przeczytanego tekstu czyli autora i tytuł – możesz też narysować rysunek do przeczytanego tekstu.
Dobrej lektury!!! p. Jola
Zadanie 13 dla dzieci ze świetlicy – budynek A
Dziś zadanie kuchenne – najlepiej je robić pod nadzorem rodziców. Zrób z dostępnych w domu produktów zdrowe kanapki dla Twojej rodzinki. To zadanie możesz zrobić w dowolnym dniu tego tygodnia Jeśli nie masz w domu produktów – zaplanuj zakupy.
Na karcie do teczki zapisz z jakich produktów zrobiłeś smaczne i zdrowe kanapki lub listę zakupów, z których chciałbyś je zrobić.
Smacznego!!! p. Jola
Zadanie 14 dla dzieci ze świetlicy – budynek A
Miłej zabawy! p.Ania
Zadanie 15 dla dzieci ze świetlicy – budynek A
Znajdź 5 różnic pomiędzy obrazkami.
Na karcie zapisz jakie to są różnice.
Powodzenia!
p. Kinga
Zadanie 16 dla dzieci ze świetlicy – budynek A
Wytrwałości! źródło : Pinterest
p. Jola
Zadanie 17 dla dzieci ze świetlicy – budynek A
Dziś przypomnimy sobie naszą świetlicę.
Proponuję Wam prosty quiz. Zamknijcie na chwilkę oczy i przypomnijcie sobie jak wygląda nasza sala świetlicowa i codzienność w niej. Następnie spróbujcie odpowiedzieć na pytania. Odpowiedzi zapiszcie na kartkach i schowajcie do teczki. Po powrocie zobaczymy ile zapamiętaliście.
- Jakiego koloru są rolety w oknach?
- Ile krzesełek dla dzieci jest w świetlicy?
- Co najczęściej robimy po obiedzie?
- Jakie prace plastyczne były wywieszone w naszej sali, gdy ostatnio tam byliśmy?
- Jakiego koloru są pojemniki z kredkami?
- W którym miejscu stoi regał z książkami i czasopismami?
- Jakich strażników codziennie wybiera wychowawczyni?
- W jakim kolorze są kanapy?
- Ile krzeseł stoi na biurku?
- Wymień imiona pań ze świetlicy
p.Jola
Zadanie 17 dla dzieci ze świetlicy – budynek A
Dziś zapraszam do zabawy pod hasłem „Gimnastyka dla buzi i języka”. Przejdź trasę od startu do mety wykonując każde ćwiczenie po 5 razy. Policz ile jest ćwiczeń do wykonania, zapisz to na kartce z numerem zadania i schowaj je do teczki.
p. Jola
Zadanie 18 dla dzieci ze świetlicy – budynek A
p.Ania
Zadanie 19 dla dzieci ze świetlicy – budynek A
Zadanie dla grupy starszej świetlicowej w budynku A
Cześć kochani!
Miesiąc MAJ zbliża się do nas małymi krokami, dlatego mam do was jedno pytanie.
Czy wiecie jakie święto obchodzimy 2 maja?
Ps. (Na rysunku znajduje się mała podpowiedź).
Proszę Was abyście zapisali wasze odpowiedzi na kartkach i włożyli je do teczki.
Pozdrawiam!
p. Kinga
Grupa młodsza świetlicowa w budynku A – klasy (1a,1b, 2b)
Dzień dobry
Czy miło spędzacie czas na świeżym powietrzu ? Mam nadzieję, że nie szalejecie
zbyt mocno, jeżdżąc na rowerach, hulajnogach czy rolkach. Uważajcie na siebie.
Jeżeli ktoś nie może, lub nie ma ochoty wyjść z domu, to zapraszam do zabawy.
Zaczynamy od wykreślanki owadziej. Wykreśl z niej poziomo następujące nazwy:
MOTYL, KOMAR, BIEDRONKA,MRÓWKA, MUCHA, CHRZĄSZCZ, SZERSZEŃ,
PSZCZOŁA, TRZMIEL, ŚWIERSZCZ, CHRABĄSZCZ, MÓL, MODLISZKA,CĘGOSZ.
M O D L I S Z K A B I E D R O N K A
J P R Y B I K L U C Ę G O S Z K Ś K
D S M C Ć M A A K K O M A R B O W
W I Ą W H C H R A B Ą S Z C Z R I P
A K S M A Ł O S A M O T Y L B N E A
B O I S S Z A M U C H A S B Ą I T U
N N L Z K A K T E R M I T T K K L U
I R H S B G H R M R Ó W K A D Z M
A F H K R T R Z M I E L L I J R P O W
M S F G G M Ó L C H R Z Ą S Z C Z
Ś W I E R S Z C Z O S Z E R S Z E Ń
S G B D E J Y U E A P S Z C Z O Ł A
Wykreśl w każdym szeregu wyraz, który nie pasuje do pozostałych.
- Woda,mydło, wanna, gąbka, żaba.
- Łąka, motyl, biedronka, żyrafa, stokrotka.
- Czapka, koszulka, spodnie, sukienka, torba.
- Krowa, nosorożec, koń, koza, indyk.
- Krzesło, sofa, łóżko, lampa, fotel.
Zagadki
Lata koło nosa,
na nos patrzy z ukosa.
Modraszek, bylinek
oraz paź królowej
są delikatne, piękne,
kolorowe.
Aksamitny motyl,
który lata w nocy.
Na psim ogonie lub grzbiecie
za darmo podróżuje po świecie.
Stworzonka małe i czerwone,
czarnymi kropkami ozdobione.
Na dziś to wszystko. Mam nadzieję, że bawiliście się dobrze. Uważajcie na siebie.
Pozdrawiam
pani Wiesia
Anna i niedźwiedź Szczyt Dziewiczej Góry
Czy potrafisz rozpoznać oznaczenia szlaków?
Witajcie Kochani!
Czy wiecie, że puszcze i lasy w okolicy Poznania, kryją różne tajemnice? Dzisiaj chciałabym Was zapoznać z legendą Dziewiczej Góry.
Czy ktoś z Was zna to miejsce?
A może wybierzecie się tam na spacer z rodzicami w majowy weekend? Jeżeli tak, to pamiętajcie o zachowaniu wszelkich środków bezpieczeństwa i higieny!
Dzisiejsza propozycja pracy plastycznej, to rysunek do poniższej pięknej legendy.
Pozdrawiam Was słonecznie
p.Irma
„W gęstych lasach, które do dziś otaczają miejscowość Czerwonak, przed wieloma wiekami żył potężny niedźwiedź, słynący z wielkiej odwagi. Zwierzyna leśna uważała go za króla i darzyła wielkim szacunkiem.
Pewnego dni przemierzał on daleką drogę, na sam szczyt wysokiej góry. Wtem strzała myśliwego przebiła mu łapę i całe ciało przeszył wielki ból! Zaryczał przeraźliwie, a echo niosło jego ryk po okolicy. Strzała tkwiła głęboko i żadnym sposobem nie potrafił jej wyjąć.
Nagle dostrzegł dziewczynę, która wśród leśnych krzaków szukała jagód. Nadzieja zagościła w niedźwiedzim sercu, choć nie był pewny, czy może liczyć na jej pomoc. Anna (bo tak miała na imię) bardzo się przestraszyła, gdy zobaczyła, że niedźwiedź wyciąga ku niej zranioną łapę. Ale był taki bezradny i prosił o ratunek. Jak mogłaby pozostać obojętna!
Wyciągnęła strzałę z łapy, obmyła ranę i opatrzyła ją leczniczymi ziołami. Pogłaskała na pocieszenie niedźwiedzi łeb, a wówczas stało się coś niezwykłego! Przed sobą ujrzała młodego rycerza -jak ze snu. Przetarła oczy, zanim uwierzyła, że to prawda! Ciążące na rycerzu zaklęcie zostało dzięki Annie odwrócone. Młodzieniec ukryty w niedźwiedziej skórze odzyskał wolność i zdobył serce pięknej dziewczyny. Na wielkim weselu bawili się wszyscy, a na pamiątkę tego zdarzenia góra do dziś jest nazywana Górą Anny lub Dziewiczą Górą.”
Dzień dobry.
Hej ! Cześć! Siema! Hello! Chyba żadne z was nie ma złotej rybki, bo nasz powrót do
szkoły został znowu przesunięty w czasie.
Trochę wydłuża nam się ta przerwa.
Ale staramy się z panią Irmą, żebyście miały poczucie, że jesteśmy z wami.
Ale starczy tego gadania. Misie na pewno mają ochotę na małe „co nieco”.
Na początek – zwierzęca dobieranka.
Do określeń napisanych poniżej dopowiedzcie nazwę zwierzęcia,
z jakim to określenie wam się kojarzy.
wysoka jak …….
syczący jak……..
groźny jak ……….
powolny jak ……..
pracowity jak ……
w paski jak ……..
dumny jak ………..
sprytny jak ……….
mądry jak ………..
uparty jak ………..
łagodny jak ……..
Teraz kilka zagadek.
Jak się nazywa taki budynek,
w którym zobaczysz scenę, kurtynę?
Krzesła w nim stoją rząd za rzędem,
a ja tam bajkę oglądać będę.
Choć to nie rolnik, lecz rolę ma.
Często w teatrze lub w filmie gra.
Co dzieci biją aktorom,
gdy się w teatrze zbiorą?
Podnosi się zwykle
tuż przed przedstawieniem,
żeby było widać aktorów na scenie.
Jesteśmy w teatrze.
Z jakiej części sali
będziemy na scenę
pilnie spoglądali.
Wykreślanka z hasłem.
Waszym zadaniem jest odgadnięcie hasła zawartego w wykreślance.
Aby to zrobić musicie wypisać co drugą sylabę, zaczynając od MA.
MA BA DA WI TA
MY BO SIĘ MY W
RY ŚWIE MO TLI DO
CY CZE SZKOL RE NEJ
Było miło, ale się skończyło. Do widzenia. Pa. Żółwik. Nara. Do zobaczenia
pani Wiesia
Dzień dobry.
Witam moje świetlicowe omnibusiki (omnibusik – osoba wszystkowiedząca).
Mam dziś dla was następny quiz.
Zadania będą na czas.
Przeciwieństwa
Dopisz wyrazy o przeciwnym znaczeniu. Czas 3 minuty.
zamknięty – otwarty
wysoki – ………..
brudny – ………..
chory – …………
nowy – …………..
słodki – ………….
krótki – ………..
zimny – …………
rozebrany – …………
czarny – …………
mały – ………….
twardy – ………….
mokry – …………
głośny – ………….
ciężki – ………….
smutny – ………….
stary – ………….
wolny – ………….
ciemny – …………..
duży – …………..
łatwy – ….…………..
Przysłowia
Dokończ przysłowia. Czas 7 minut.
Gdzie kucharek sześć ………………………………
Jak sobie pościelesz ………………………………..
Dzieci i ryby ……………………………………………
Kto mieczem wojuje …………………………………
Z wielkiej chmury ……………………………………..
Kto rano wstaje ………………………………………..
Kto pod kim dołki kopie ……………………………..
Wolnoć Tomku ………………………………………….
Ten się śmieje …………………………………………..
Nie czyń drugiemu ………………………………….
Gdyby kózka nie skakała …………………………..
Gdzie dwóch się bije ………………………….
Szewc bez ………………………………………..
Jak Kuba Bogu ………………………………….
Indyk myślał o niedzieli ………………………
Zagadki
Rozwiąż zagadki. Czas 10 minut.
Ten dobrze nam znany robaczek
ma bardzo szykowny kubraczek,
kubraczek wytworny, czerwony,
czarnymi plamkami zdobiony.
W jednej bajce palił fajkę,
w butach szedł przez drugą bajkę,
w trzeciej – bardzo chory był,
w czwartej zaś o mleku śnił.
Daszek kolorowy co ma krzywą nogę.
Pod nim, wśród ulewy, suchutki być mogę.
Stawiają na niej garnki, wsuwają do niej foremki.
Gotuje, smaży, piecze, bo to rola ………
Okrąglutki jak pieniążek, każdy go na pewno zna.
Na pętelkę się zapina, cztery dziurki lub dwie ma.
Ma je samolot, mają i ptaki. Nawet – wiatraki!
Jeśli zmieściłaś(eś) się w wyznaczonym czasie, od dziś możesz nazywać siebie
świetlicowym omnibusem.
Gratuluję.
Pozdrawiam, pani Wiesia.
Dzień dobry moi Drodzy!
Pozostając w temacie Międzynarodowego Dnia Ziemi, który obchodziliśmy wczoraj, mam dla Was krótką lekturę pt. „Awantura w śmietniku”, opowiadającą o tym, dlaczego powinniśmy sortować śmieci.
Po przeczytaniu książeczki, możecie sprawdzić swoją wiedzę o ochronie środowiska rozwiązując krzyżówkę.
Pozdrawiam Was bardzo słonecznie
p.Irma
Marcin Baran
„Awantura w śmietniku”
„To było dawno, dawno temu na małym globie.
W brudnym i lepkim kuble kwaterowali razem:
Butelka, drut, kartka, ogryzek, pudełko i słoik.
Butelka była plastikowa i pusta.
Drut był metalowy i powyginany.
Kartka była potargana.
Ogryzek był dawnym jabłkiem.
Pudełko było kartonowe i podarte.
A słoik był cały obity.
Butelka wydawała okropne odgłosy.
Drut był ostry i srogi.
Kartka gderała i słabła.
Ogryzek paprał sokiem cały kubeł.
Pudełko darło i rwało boki.
Słoik kłuł obitym otworem.
Raz po raz padały obelgi:
Ty obierku! A to złom! Co za brud!
Trwały awantury u zatargi.
Trwały zwady i spory.
Jeden kubeł dla tak wielu to był kłopot!
Nowe osobne kubły -tego im brakowało!
Dobrali pary i wybrali kolory.
Butelka i Drut wybrali razem kubeł koloru słonka.
Kartka i Pudełko wybrali razem kubeł koloru wody.
Ogryzek i Słoik zakwaterowali osobno.
Ogryzek w kuble koloru kawy.
Słoik w kuble koloru trawy.
Sortuj odpadki!
Mała planeta zazna odrobiny spokoju!”
Dzień dobry moi drodzy.
Już widzę jakie macie uśmiechnięte minki.
Możecie wreszcie wybrać się z rodzicami na spacer do parku lub lasu.
Dokładnie przyjrzyjcie się przyrodzie. Przyszła do nas wiosna.
To najpiękniejsza pora roku.
Dzisiejsze wasze „co nieco” będzie dotyczyć naszej pięknej wiosenki.
Na początek parę zagadek.
- Nadchodzi po zimie,
znasz dobrze jej imię.
Kroczy w kwiatów pąkach
i w promieniach słonka.
- Co buduje każdy ptak,
by wychować pisklęta,
a tylko kukułka
o tym nie pamięta.
- Malutkie, puchate,
w gniazdku siedzą same,
otwierają dziobki
i czekają na mamę.
Następna zabawa to zaszyfrowane wyrazy.
W wyrazach wpiszcie brakujące literki, ułóżcie je według numerków, a otrzymacie hasło.
1 – ŁA… KA
2 – B…WAK
3 – …KNA
4 – KA…A
5 – I…DYK
6 – K…KTUS
Trzecia zabawa to: Wyrazy niepasujące.
Z ciągu wyrazowego wykreśl jeden wyraz, który twoim zdaniem nie pasuje do pozostałych.
Czas na wykonanie 3 minuty.
1 – grabki, grządka, tramwaj, konewka, łopatka
2 – luty, kwiecień, październik, grudzień, zima
3 – ciocia, ser, mama, wujek, babcia
4 – rower, samolot, pociąg, taczki
5 – zebra, miotła, słoń, pies, lew
6 – świnia, koń, owca, koza, nosorożec
7 – liść, liściasty, ryba, listonosz, lalka
8 – Warszawa, Poznań, Polska, Kraków, Szczecin
9 – gra, książka, zeszyt, długopis, ołówek
I to by było wszystko. Pozdrawiam, pani Wiesia.
Witam Was kochane Świetliczaki!
Ostatnio robiliśmy z papieru rudego liska, a dziś dla odmiany spotkamy się z innym leśnym zwierzątkiem – zającem.
Oto zabawny wierszyk o zającu oraz propozycja pracy plastycznej „Kapelusz dla zajączka” z wykorzystaniem Waszych własnych dłoni 🙂
Zapraszam do wspólnej zabawy!
Mariusz Szwonder „Zajączek”
Był raz wśród zajączków wielu
taki, co chciał mieć kapelusz.
Kapelusze – tak jak wiecie –
są najbardziej modne w lesie
(bo już każdy widział chyba
ubranego całkiem grzyba?)
Grzyby noszą kapelusze –
przyznać niewątpliwie muszę –
są tak ładnie wychowane,
że kłaniają się nawzajem,
kapelusze podwijając.
Kapelusza szukał zając.
Biegnie, biegnie, kic, kic, kic,
widzi: stoi przed nim rydz
przy niewielkiej leśnej dróżce
na swej jednej cienkiej nóżce.
Zając rydza śmiało wita
i od razu grzecznie pyta:
„Czy kapelusz mi pożyczysz?
Taki rudy, taki śliczny!
Tylko trochę go ponoszę.
Oddam prędko. Baaardzo proszę!”
Ale na to rudy rydz
wciąż nie odpowiadał nic
(bo mnie doszły takie słuchy,
że był stary już i głuchy).
Nasz zajączek dalej pobiegł –
wyobraźcie wy to sobie –
minął strumyk i polankę,
a to było wczesnym rankiem.
Kic, kic, kic, nadeszła pora,
kiedy spotkał muchomora:
„Mój ty piękny muchomorze,
może mi pożyczyć możesz
swój kapelusz, ten czerwony,
kropeczkami ozdobiony?”
Na to pan muchomor rzecze:
„Hej, zajączku, nie wiesz jeszcze,
że trujący jestem cały?
Zresztą, co tu robisz mały?!
Mama gdzieś na ciebie czeka.
No, uciekaj już, uciekaj!”
Smutny wraca nasz zajączek.
Droga długa, krok się plącze.
Lecz opodal szedł gajowy,
wiatr mu zwiał kapelusz z głowy.
Zając znalazł go, przymierza
i do dzisiaj nie dowierza,
że na jego uszy własne
kapelusze są za ciasne.
- Dzisiaj potrzebne będą: biała kartka, nożyczki, ołówek i kolorowe pisaki lub kredki.
- Ołówkiem odrysowujemy naszą dłoń.
- Zaginamy kciuk i mały palec do środka – to będą łapki naszego zająca.
- Palec środkowy zaginamy do tyłu, tak aby był niewidoczny.
- Dorysowujemy oczy, uszy, wąsy i nos, oraz skoki – czyli zajęcze tylne łapy- i pazurki. Na pozostałej kartce papieru projektujemy kapelusz dla naszego zająca.
- Mój dostał kapelusz na wzór muchomora a Wasze zające?
p.Irma
Cześć i Czołem moim Świetliczakom!
Dziś zapoznamy się ze sztuką składania papieru czyli – ORIGAMI. Słowo origami dosłownie oznacza „złożony papier”. Jest to sztuka, która pochodzi z Chin, jednak przez wiele, wiele lat udoskonalana była w Japonii, stąd też uważana jest za tradycyjną sztukę japońską. Pokażę Wam, jak w kilku prostych krokach stworzyć cudowną lisią zakładkę do książki, właśnie w technice origami. Idealny dodatek do weekendowej lektury, w końcu już dzisiaj piątek! Jesteście ciekawi?
Udostępniam również link z filmikiem.
Zapraszam!
p.Irma
Dzień dobry
Moje kochane „wrzaskuny”. Tak sobie myślę, że tęsknicie już za świetlicą tak jak ja. Mam nadzieję, że niedługo się spotkamy. A teraz coś ode mnie dla was:
Te pierwszaki to cudaki.
Te chłopaki to rozrabiaki.
Te dziewczynki jak malinki.
Lubią się bawić, uczyć, pracować
i troszeczkę poleniuchować.
A starszaki (2b) niech się nie śmieją,
bo tak jak pierwszaki, trochę szaleją.
Dobrze, że lubią pracować
i chcą się dalej edukować.
To napisałam ja – Wiesława Kąkolewska.
Dobrze, trochę się pośmialiśmy, a teraz „małe co nieco” specjalnie tylko dla was.
Udamy się do odległego Egiptu. Rozwiąż mini-test.
Starożytny władca Egiptu to:
a) beduin
b) faraon
c) król
Egipskie grobowce to:
a) świątynie
b) piramidy
c) mastaby
Egipt leży nad rzeką:
a) Kongo
b) Niger
c) Nil
Starożytni Egipcjanie pisali na:
a) papierze
b) skórze
c) kamieniu
Posąg lwa z ludzką głową to:
a) Sfinks
b) Horus
c) Irys
Mumia to:
a) zabalsamowane zwłoki człowieka
b) starożytna lalka
c) osoba flegmatyczna
Teraz kilka zagadek:
W wody Nilu daje nurka. Żyje w kraju faraona,
a wygląda jak jaszczurka ze sto razy powiększona.
Na jakich ziarenkach możesz poleżeć latem nad morzem.
Noga sękata, głowa brodata, skrzętnie z podwórka śmieci wymiata.
Jaka to ogromna misa dzień i noc nad ziemią zwisa?
W dzień – niebieska, szara, siwa, w nocy – zawsze czarna bywa.
Sprawdzimy teraz waszą znajomość bajek i filmów dla dzieci.
Dokończ tytuły:
„ Jaś i ……….”.
„ Kubuś ……..”.
„Król …..”.
„Epoka ………”
„Alicja w krainie …….”.
„Piękna i ……”.
„Ralph ……..”.
„Strażak …..”.
„Mój brat ……..”.
Na dziś to wszystko.
Pozdrawiam pani Wiesia
Cześć Świetliczaki!
Witamy Was Wszystkich po świętach, mam nadzieję, że odpoczęliście i wracacie do nauki z dobrymi humorkami 🙂
Dziś mam dla Was kilka ciekawostek o drzewie, które z pewnością każdy z Was rozpoznałby na pierwszy rzut oka, oraz propozycję pracy techniczno-plastycznej.
Cechą charakterystyczną tego drzewa jest biała kora.
Czy wiecie co to za drzewo?
Tak, to brzoza!
CIEKAWOSTKI:
Słowianie uważali brzozę za zwiastunkę wiosny. Miała też mieć właściwości magiczne i chronić przed złem, dlatego jej gałązkami przystrajano domy.
Sok z brzozy nazywano kiedyś “brzozownikiem” i uważano go za “napój boski”, ponieważ pomagał zachować piękny wygląd oraz utrzymać zdrowie.
Duża brzoza może dostarczyć nawet do 10 litrów oskoły w 2 dni!
Owoce brzozy nazywamy orzeszkami!
Według tradycyjnej medycyny chińskiej świeży sok brzozowy działa oczyszczająco i dostarcza ogromne ilości energii życiowej.
Starożytni Rzymianie z gałązek brzozy sporządzali pochodnie weselne, których ogień miał przynosić szczęście nowożeńcom!
Zapraszam do wykonania własnej brzózki wg poniższych wskazówek 🙂
Pozdrawiamy!
p.Irma
Ciekawe co u was słychać. Bardzo bym chciała was zobaczyć, wasze uśmiechnięte buzie i porozmawiać z wami. Miejmy nadzieję, że wkrótce to nastąpi.
A teraz pora na „ Łamigłówki do łamania główki”.
- Wybierz prawidłową odpowiedź.
Kozioł ofiarny to:
– zwierzę,
– człowiek,
– roślina.
Kameleon to:
– zwierzę,
– roślina,
– człowiek.
Piramidy znajdują się w:
– Maroku,
– Egipcie,
– Turcji.
Optymistą może być:
– ptak,
– ryba,
– człowiek.
Igloo to:
– ptak,
– ryba,
– budowla.
Egoistą może być:
– statek,
– zwierzę,
– człowiek.
Gadem jest:
- wąż,
- szczur,
- Wskaż nazwiska piłkarzy.
MARADONA, STING, BOARDMAN, RONALDO, TAPIE, A ZNAVOUR, LEBLANC, EDBERG, MADONNA , DEL PIERRO, PROST, MESSI, JALABERT, RONALDINHO, BIEBER, NEYMAR, LOPEZ, LEWANDOWSKI, GABOR, PISZCZEK,
- Zgaduj-zgadula
– Mają berety czerwone w białe kropeczki.
Nie zbierają ich ludzie, nie chcą wiewióreczki.
– W środku perłowa, głos morza chowa. Przyłóż do ucha, morza posłuchasz.
– Gładkie i śliskie, pachnie bardzo ładnie ale się rozpłynie, gdy do wody wpadnie.
Tyle na dzisiaj. Powodzenia w łamaniu główek. Od jutra zaczynamy przerwę świąteczną. Życzę wam przyjemnego wypoczynku, zdrowych Świąt Wielkiej Nocy i bogatego zajączka.
Do widzenia. Pani WIESIA.
Witam wszystkich moich milusińskich. Mam dla was następną dawkę fajnej zabawy.
- Odszukaj ptaki – diagram literowy:
H M Y S Z O Ł Ó W K H K O S
S R O K A H F R K R U K S A
G I L B D S W S Ł O W I K L I
D R O Z D H J T R S O W A D
S K O W R O N E K C V X S E
F R W A S I K O R K A R E W
S D E K D U D E K Z K T X P I
U S Z P A K J I R E G H O M T
Może zostańmy jeszcze w świecie ptaków.
- Jakie ptaki zostały ukryte w poniższych zagadkach.
Bez młotka, bez dłuta,
a dziupla wykuta!
To będzie schronisko,
bo zima już blisko!
On po lesie kuka,
ona gniazdka szuka.
Gdy znajdzie, podrzuca jajo –
niech je inni wygrzewają!
Ma okrągłe oczy,
świetnie widzi w nocy,
I widzi, i słyszy,
poluje na myszy.
Gdy powiesisz za oknem
kawałek słoniny,
to one przylecą
zaraz w odwiedziny.
Gadatliwa, bystrooka,
lubi błyskotki,bo to jest…..
Na pewno wszyscy bez trudu odgadli o jakie ptaki chodzi.
Wiem jacy jesteście dobrzy w rozwiązywaniu zagadek.
Brawo! Bardzo mnie to cieszy.
Na koniec dzisiejszego „łamania głowy” kilka ciekawostek o ptakach z naszego wiejskiego podwórka.
KURA
Czy wiesz, że kura domowa jest najliczniejszym na świecie ptakiem użytkowym.
Kura to ptak, którego nie znajdziemy wśród żyjących dziko.
Kogut jest większy od samicy i barwniejszy i ma większy grzebień.
Wielkanocny kogutek to polski obyczaj ludowy.
W okresie wielkanocnym młodzież obwoziła po wsi koguta, składając życzenia i zbierając za to datki.
GĘŚ
Gęś domowa potrafi być agresywna.
W żołądku gęsi domowych znajduje się średnio 30g kamyków.
Pióra gęsie były wykorzystywane przez wiele lat jako przybory do pisania.
KACZKA
Kaczki nie odczuwają zimna, więc pływanie w lodowatej wodzie albo spacerowanie
po śniegu i lodzie nie sprawia im kłopotu.
W Londynie kaczki mają tylko dla siebie wyznaczoną przestrzeń do chodzenia.
I to by było wszystko. Dbajcie o zdrowie. Jedzcie dużo owoców i warzyw i może jeszcze „małe co nieco”.
Pozdrawiam pani Wiesia
Witam wszystkie dzieci, które zawitały na tę stronę. Wiem że macie dużo pracy, ale może w ramach relaksu zechcecie „przekąsić małe co nieco”.
Powodzenia!
Na dobry początek wierszyk, który dla was napisałam;
W poniedziałki drogie dzieci
cuda dzieją się na świecie.
Sprawdźcie sobie sami to.
Przez dzień cały, odmawiajcie dobre czary.
A w nocy, gdy będziecie spać
pięknieć będzie cały świat.
I co o tym myślicie? Jak się spotkamy to mi powiecie. A teraz wy uruchomcie swoją wyobraźnie. Wiem, że lubicie zagadki. Przygotowałam dla was kilka.
- Chociaż jest wysoko, choć świeci z daleka, może już do niego dolecieć rakieta.
- Ma ucho – nie słyszy, w wodzie wciąż się myje.
Bardzo często z niego smaczne mleko pijesz.
- Za wsze jest nad nami. To płacze czasami,
to śmieje się słońcem albo gwiazd tysiącem.
- Na początku z wielu kartek się składa, ale w ciągu roku co dzień jedna spada.
- Jest czerwony, niczym rak, ma przed sobą prosty szlak,
bo gdy głośny sygnał daje, stają auta i tramwaje.
A teraz diagram z małpkami.
Uzupełnijcie litery tak, aby powstały znane wam nazwy gatunków małp.
1 – …OR…L
2 – SZ……PA…S
3 – …RAN……TAN
4 – ……WIAN
5 – KAP…CY…KA
Proste prawda? Gratuluję poprawnych rozwiązań i do zobaczyska.
Pani Wiesia
Dzień dobry
Witam wszystkie dzieci, które zawitały na tę stronę. Wiem że macie dużo pracy, ale może w ramach relaksu zechcecie „przekąsić małe co nieco”. Powodzenia.
Rozwiąż poniższe zagadki a dowiesz się jakie zwierzęta żyją w Bieszczadach.
Bieszczady to niewysokie góry, pokryte drzewami i trawą. Można po nich chodzić
całymi rodzinami. Trzeba do nich długo jechać, leżą daleko od Poznania.
Ten ptak ma piękne, wielkie oczy.
Za dnia zamknięte, otwarte w nocy.
Powrócił do nas z dalekiej strony
ma długie nogi i dziób czerwony.
To rude zwierzątko w dziupli sobie mieszka.
Skacze po gałęziach, kocha się w orzeszkach.
Mądry ptak się czasem głowi, może by tak za dnia łowić?
Ale zaraz z dziupli huka, myszy lepiej w nocy szukać.
Na pastwisku ,w sadzie drąży korytarze, kopce z ziemi sypie, połyka szkodniki.
Bardzo pożyteczny, choć nie zawsze grzeczny.
Duże owady szumiące ,często je spotkasz na łące,
gdzie mają roboty wiele, a nazywają się…..
Kiedy jesień w kolory liście ubierze,
ten zwierzak leśny ze smakiem będzie chrupał żołędzie.
Często w lesie ją usłyszysz ,czasem w zegarze.
W lesie, gdy chcesz, wróżbę powie, w zegarze-czas wskaże.
Jestem zawsze bardzo głodny ,mam wilczy apetyt.
Złą sławę wśród ludzi mam także, niestety.
Pospolita w całym kraju ,spotkasz w parku ją lub w gaju,
czarno-biała ,ogon długi, świecidełka ukraść lubi.
Jedno o nim wiem na pewno, że zębami gryzie drewno.
Czasem rzekę zatamuje, tam gdzie domy swe buduje.
Jestem zgrabna i płochliwa ,jadam trawkę, liście zrywam.
Sierść mam płową, łatkę białą ,a poroże raczej małe.
Ciekawostki o zwierzętach żyjących w Bieszczadach.
NIEDŹWIEDŹ
Można go spotkać podczas górskich wędrówek. Trzeba pamiętać, że niedźwiedź nie jest „misiem” znanym z „Kubusia Puchatka” ,ale bardzo groźnym drapieżnikiem. Jeśli go spotkamy, należy oddalić się w sposób cichy i spokojny. Nie należy wchodzić na drzewo, bo niedźwiedzie potrafią doskonale się wspinać.
WILK
Straszne opowieści o wilkach są przesadzone. Wilki atakują człowieka tylko wtedy, gdy są chore na wściekliznę lub bardzo wygłodzone, czyli w zimie. Szansa spotkania wilka w lesie jest niewielka.
RYŚ
Podobnie jak wilk unika człowieka i bezpośrednie spotkanie z nim jest mało prawdopodobne.
ŻBIK
Żbiki to koty, które łatwo dają się oswoić, jednak dla człowieka mogą być niebezpieczne, zwłaszcza zranione.
ŻMIJA ZYGZAKOWATA
Lubi wygrzewać się na słońcu. Rozdrażniona lub nadepnięta może ukąsić. Jest to bardzo groźne zwierzę-jad żmii jest śmiertelnie niebezpieczny. Do węży nie należy podchodzić zbyt blisko, jeśli nie mamy pewności, że nie są jadowite.
DZIK
Nie jest drapieżnikiem i atakuje człowieka tylko w sytuacji zagrożenia. Zdaniem leśników spotkanie z nim rzadko jest niebezpieczne, wyjątkiem jest locha ze swoimi dziećmi lub ranne zwierzę. Jeżeli spotkamy dzika powinniśmy zachować spokój, nie krzyczeć, uciekać, najlepiej powoli się oddalić.
Pozdrawiam gorąco i mocno was ściskam.
Pani Wiesia.
Dzień dobry
Moi drodzy, taka myśl przyszła mi do głowy, że gdybym miała złotą rybkę to poprosiłabym, żebyśmy wszyscy wrócili do szkoły. Ale rybki nie mam.
A może któreś z was ma akwarium, w którym pływa złota rybka?
Poproście ją ładnie, a może spełni to życzenie.
A propos złotej rybki. Mam dla was ładny wierszyk, w którym trzeba odgadnąć brakujące wyrazy.
Złota rybka
W st…….. pływa złota r……….,
Bardzo zwinna, bardzo sz……….
I ci wszyscy co ją znają
Bardzo rybkę tę ko………
Bo jest dobra i wesoła
I pomaga wszy……… zgoła.
Kto po…… potrzebuje
Złotej rybki poszukuje.
Czar……….. to stworzenie
Spełni każde twe ż………..
Słuchajcie uważnie, dzieciaki,
Warunek jest bowiem taki:
Żeby szczęścia się nachapać
Taką rybkę trzeba zł…….!
A teraz kilka zagadek o rybach
- Ta największa w Polsce ryba
przy dnie lubi pląsać.
Bardzo łatwo ją rozpoznać
po sumiastych wąsach.
- Pływanie w stawie
ćwiczy starannie,
aby raz w roku
popływać w wannie.
- Żyje najczęściej w oceanie,
więc go nie spotkasz raczej,
kochanie.
Ale nie żałuj, bo ma w swej paszczy
cały garnitur zębów
strasznych.
Pozostajemy w temacie ryb.
Z porozrzucanych literek ułóżcie nazwy ryb:
s z a c z u k p
s ś o ł o
ą f r d l a
n i k e r
ń o k o
k r a p
Życzę powodzenia i pozdrawiam
p. Wiesia
Zadania dla dzieci ze świetlicy w budynku B
Chwila relaksu – spróbuj odpowiedzieć na te zagadki.
Odpowiedzi są poniżej!
Miłej zabawy!
Śmieszne zagadki:
- Co serwujesz, a nigdy tego nie jesz?
- Gdzie krety lubią jeździć na wakacje?
- Dlaczego rekiny pływają w słonej wodzie?
- Dlaczego kościotrup nie może grać w kościele?
- O co pyta jeden duch drugiego ducha?
- Dlaczego nauczyciel muzyki wchodzi na drabinę?
7.Dlaczego uczniowie uczą się w samolocie?
8. Co mówi jedna toaleta do drugiej?
- Co mówi jeden przeziębiony samochód do drugiego w warsztacie samochodowym?
- Czym jeździ Myszka Minnie?
ODPOWIEDZI:
- Piłkę tenisową
- Na Kretę
- Bo w wodzie z pieprzem by kichały
- Bo nie ma organów
- Czy wierzysz w ludzi?
- Żeby zaśpiewać wysokie nuty.
- Żeby mieć wyższe stopnie.
- Wyglądasz na spłukaną…
- Chyba mnie coś rozkłada…
- Minnie vanem
p.Ania
Cześć kochani!
Jak tam Wasze dzisiejsze samopoczucie?
Myślę, że każdy z nas miewa gorsze dni i w takich momentach potrzebuje się troszeczkę odstresować, dlatego poniżej wrzucam dla Was filmik z propozycją.
Filmik prezentuje jak zrobić piłeczkę antystresową w najszybszy możliwy sposób. 😀
Taka mała rzecz ale….
Przekonaj się sam/a :> Polecam i pozdrawiam!
p.Kinga
Cześć kochani!
Uważam, że obecna sytuacja, w której się znajdujemy jest dobrym czasem na pewne przemyślenia.
Proszę Was, abyście zapoznali się z krótkim filmikiem (link poniżej).
Filmik w prosty sposób pokazuje nam jak dobre uczynki innych wpływają na nas samych.
Myślę, że gdy wrócimy już do szkoły to fajnie byłoby wprowadzić „łańcuch dobrych uczynków”.
Za każdym razem gdy zaobserwujesz u innych dobry uczynek to „podaj go dalej”.
Co myślicie? 🙂
Tymczasem spróbujcie „łańcucha dobrych uczynków” w waszym gronie rodzinnym.
Pozdrawiam was bardzo serdecznie!
p.Kinga
https://www.youtube.com/watch?time_continue=240&v=0ZJ31v89X_Y&feature=emb_title
A może w weekend wykonacie coś pysznego ?
Smacznego!:))
Pralinki figowo-amarantusowe
Ponieważ takie pralinki nie zawierają ani glutenu, ani białka mleka krowiego, mogą być doskonałą słodką przekąską dla alergika.
Pralinki figowo-amarantusowe (przepis na ok. 40 kuleczek, tj. 5 porcji)
Figi – 100 g (szklanka)
Pestki dyni – 50 g (5 łyżek)
Nasiona amarantusa – 100 g (1/3 szklanki)
Ziarna amarantusa zagotuj w lekko osolonej wodzie w proporcji 1:3 i gotuj na małym ogniu przez 15 minut. Figi oraz nasiona dyni zblenduj na dużych obrotach. Wymieszaj dokładnie wszystkie składniki, a z powstałej masy formuj kuleczki wielkością przypominające orzechy włoskie.
Przepis udostępniamy dzięki uprzejmości serwisu http://www.wygodnadieta.pl
Świetlica budynek B
p.Ania
Zapraszam Was na obchody Dnia Ziemi. Obchodzimy je corocznie 22 kwietnia. Dzień Ziemi ma na celu promować proekologiczne postawy i skłonić do refleksji na temat stanu naszej planety
Już dziś razem z rodzicami możesz podjąć kroki aby ratować świat:
- Segreguj śmieci.
- Oszczędzaj wodę!
- Plastikowe butelki zamień na wielorazowe.
- Idź na zakupy z własną torbą i z własnym pojemnikiem.
- Kupuj świadomie – rozmiary i możliwości Ziemi są ograniczone. Każdy nasz zakup, tym bardziej ten bezsensowny, szkodzi planecie. Przecież gdzieś te zużyte rzeczy trzeba gromadzić. Róbmy zakupy odpowiedzialnie, wybierajmy tylko potrzebne towary.
- Nie marnuj żywności – 1/4 naszego jedzenia trafia na wysypisko śmieci. Nie karm kosza na śmieci, planuj racjonalnie zakupy.
- Naprawiaj zamiast wyrzucać.
- Zastąp chemiczne środki własnymi przygotowanymi produktami. Skorzystaj z octu, sody oczyszczonej i cytryny.
Przez działania w domu możecie pokazać, że dobro Ziemi jest naszym wspólnym celem. Do dzieła!
p.Iwona
Zadanie dla świetlicy w budynku B
Na obrazku znajdują się ukryte przedmioty, znajdź je wszystkie, powodzenia!
p.Kinga
Dobrej zabawy:))
p.Ania
Zadanie dla uczniów świetlicowych klas 2-3 z budynku A oraz klas 4-6 z budynku B
Cześć! Dzisiaj opowiem Wam trochę o cieczy nienewtonowskiej.
Ciecz nienewtonowska to świetna zabawa dla WSZYSTKICH dzieci tych małych oraz dużych!
Ciecz nienewtonowska w odróżnieniu od innych cieczy pod wpływem nacisku zmienia swoje właściwości. Zabawa z tą cieczą polega na tym, aby szybko i mocno na nią naciskać (można to robić za pomocą dłoni lub stóp), wtedy zmienia swoją „twardość”. W momencie gdy szybko i mocno chwycimy ciecz możemy uformować z niej kulkę, natomiast gdy puścimy nacisk to ciecz spłynie nam z dłoni.
Chcesz się przekonać?
Do przygotowania cieczy nienewtonowskiej będziesz potrzebował/a:
– skrobia ziemniaczana
-woda
-miska/naczynie
Wykonanie: Do miski/naczynia wsypujemy skrobię ziemniaczaną i zalewamy wodą.
Jeśli chcesz aby twoja ciecz miała piękne kolory możesz wrzucić do niej kawałek bibuły w ulubionym kolorze.
Proszę aby uczniowie z klas 2 i 3 zapisali na kartce rzeczy, które udało się im „stworzyć” z cieczy 🙂
Pozdrawiam p. Kinga
Wrzucam filmik, który przedstawia cały proces :
Zadanie dla uczniów klas 4-8 świetlica w budynku B
Dzisiaj czyli 7 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia.
Z tej okazji chciałabym, abyście postąpili krok po kroku według poniższej instrukcji:
- Wstań, otwórz okno i weź głęboki oddech.
- Odejdź od okna i zrób 5 przysiadów.
- Idź do łazienki i umyj ręce mydłem i ciepłą wodą.
- Idź do kuchni i przygotuj zdrowy posiłek (może to być owoc bądź warzywo).
- Zjedz z uśmiechem na twarzy 🙂
- Pamiętaj o piciu wody!
- Myśl pozytywnie, (a jeśli nie potrafisz to powtórz krok 1 i 2 :D).
- Kinga
Zachęcam uczniów z klas 4-8 do zapoznania się ze stroną Thinglink. Służy ona do tworzenia interaktywnych i multimedialnych zdjęć. Do wybranego zdjęcia można dodać teksty , linki do stron internetowych, fragmenty muzyki i wideo, które pokazują się, kiedy oglądający poruszy myszką nad obrazem. Po przyjściu do szkoły możemy zrobić konkurs na najciekawsze prace.
Pozdrawiam – Anna Lebecka
Wczoraj zmarł po długiej chorobie wielki kompozytor polskiej muzyki współczesnej- Krzysztof Penderecki.
Nie wiemy, czy wiecie, ale maestro w 2012 roku był w Poznaniu i zasadził drzewo!
Penderecki w parku imienia Romana Maciejowskiego posadził drzewo wyhodowane w swoim arboretum w Lusławicach. Drzewo także opłakuje wielkiego kompozytora .
Najważniejszy utwór Krzysztofa Pendereckiego to „Tren ofiarom Hiroszimy”.
p.Iwona Połczyńska – Rolek
Zadanie dla uczniów świetlicy – budynek B
Refrakcja -złudzenie optyczne. Eksperyment.
Do wykonania tego eksperymentu potrzebne są: szklanka z wodą, kartki papieru, flamaster.
1.Szklankę napełniamy wodą do 3/4 pojemności.
2.Na kartce papieru rysujemy postać z podniesioną lewą ręką.
3.Gdy popatrzymy na postać przez szklankę z wodą to zauważymy, że pan ma podniesioną prawą rękę.
4.Na kolejnej kartce rysujemy strzałkę skierowaną w w prawo.
5.Gdy popatrzymy na strzałkę przez szklankę z wodą zauważymy, że strzałka jest skierowana w lewą stronę.
Pozdrawiam Kinga Idziorek
1.04.2020
Zachęcam uczniów do wykonania własnej karki pocztowej używając strony Toony Tool. https://www.toonytool.com/
Proszę wykonaną pracę przynieść do szkoły po epidemii.
A.Lebecka
Zadanie dla uczniów świetlicy klas 4-8 (świetlica w budynku B).
Wiosenne kwiatki.
1.Do wykonania tej pracy potrzebne są: farby, kartka papieru, rolka po papierze toaletowym, pędzelek.
2.Dowolny brzeg rolki rozcinamy wzdłuż (na długość ok 2 cm lub wg własnego uznania).
- Rozcięty fragment malujemy farbą. (Ps. Farbę nałóżmy w miarę szybko, nie pozwólmy jej wyschnąć).
- Pomalowany fragment odciskamy na kartce papieru.
- Tworzymy obraz.